Roreko 2 – Korvesta 1

Voor ‘het tweede’ stond er afgelopen weekend een thuiswedstrijd op het programma tegen Korvesta 1. Geen onbekende voor ons, daar we van de 9 eerder gespeelde wedstrijden dit seizoen er al 3x tegen hen werd aangetreden. Al deze wedstrijden werden overigens in winst omgezet, dus de verwachtingen vooraf waren hoog gespannen. Net als iedere wedstrijd kon ‘het tweede’ ook nu weer niet zonder gastspelers. Zo stonden Leonie en Nico in de basis (omdat zij regelmatig een zaterdagwedstrijd van hun eigen team moeten missen) en zaten Laura en Stefan op de bank als back-up.

Rond 13.15 uur floot scheidsrechter Jasper voor de eerste x en nog geen 5 seconden later lag ie al in het mandje door Yke, die scoorde een ‘Suusje’. Nog nagenietend van deze treffer moest ‘het tweede’ toch met lede ogen toezien hoe Korvesta de stand gelijk trok. Dit deed de ploeg uit Coevorden tot 3-3 overigens iedere keer. Het eerste gaatje ontstond bij 5-3 en vanaf dat moment leek het verzet een beetje gebroken. Dit gaatje werd door goed combinatiespel vervolgens een gat alvorens onze gasten wederom de korf vonden: 11-4. Het talrijke publiek werd verwend met veel doelpunten en mooie acties. Zo mag een strafworp-variant van Nico die door Gert werd afgerond hierbij niet ongenoemd blijven. Bij de stand 16-5 zochten beide teams de kleedkamer op.

De 2e helft gaf hetzelfde spelbeeld als de 1e. Dit was reden voor coach Astrid om de jeugd ook een kans te geven. Routiniers Nico en Rosanne mochten plaats maken voor Stefan en Laura. Het publiek stond op de banken toen ook zij scorend hun steentje bijdroegen aan de overwinning, want zoveel stond al wel vast. Bij een stand van 27-10 floot Jasper voor het einde van deze zeer sportieve wedstrijd. Na afloop dook ‘het tweede’ dan ook uitermate tevreden met de supporters de kantine in.

Wil je ook een keer een wedstrijd van ‘het tweede’ zien, dan kan dat komende zondag in Ruinerwold (12.30 uur) of anders een week later om 13.15 uur weer in De Wijk.

Doelpuntenmakers:

Gert                      8x

Leonie                   5x

Yke                       3x

Mark                     3x

AJ                         2x

Stefan                   2x

Laura                    2x

Nicole                    1x

Rosanne                1x

(Nico                     0x, maar als iedere assist een half doelpunt is dan toch zeker 4x)