Roreko 1 – DTS 1

Aanval: Yke Stok, Mandey Huisjes, Chris de Gorter en Jasper Ploeg

Verdediging: Nicole Dekker, Iris Leffers, Frank Donker en Nico Broekert

De 1e thuiswedstrijd van dit verkorte seizoen speelt Roreko tegen DTS. Voor een volle tribune staan wederom Yke Stok en Nicole Dekker in de basis voor de afwezig Leonie de Jongen en Marloes Ham. Het eerst doelpunt valt uit een actie van Chris de Gorter die, na een overname, Jasper Ploeg weet te vinden die van korte afstand 1-0 maakt. Na de gelijkmaker wordt het 1-3. DTS wil de aanvallen van Roreko ontregelen door goed voor te verdedigen. Dit heeft ook enig risico en daardoor kan Jasper Ploeg met een omdraaibal 2-3 maken. Het is echter DTS dat op dit moment effectiever met de kansen omgaat. Via 3-4, afstand van Iris Leffers, en 4-5 , afstand Yke Stok, wordt het 4-8. Roreko weet voor rust de spanning in de wedstrijd te houden en scoort 3 maal op rij Mandey Huisjes van afstand, Jasper Ploeg nog een omdraaibal en Iris Leffers een doorloopbal.

Roreko komt goed uit de kleedkamer. Via Nicole Dekker (afstand) wordt het 8-8. En na doelpunten van Mandey Huisjes (Strafworp), Frank Donker (afstand) en Iris Leffers (vrije bal) komen de Wijkers op een 11-9 voorsprong. DTS weet de stand weer gelijk te trekken en via een kleine kans van Iris Leffers wordt het 12-12. Door een tweetal wissels (in de rust) bij DTS wordt daar het spel iets veranderd en dit betaald zich nu uit. Mandey Huisjes maakt nog 13-13 (afstand), maar DTS komt op voorsprong en geeft deze niet meer uit handen. Het blijft een spannende wedstrijd, via 14-15 van Yke Stok en 15-16 van Frank Donker wordt defintieve gat geslagen naar 15-18. Mandey Huisjes maakt nog 16-18, maar het slotakkoord is voor DTS. Eindstand 16-19.

Een prima wedstrijd van Roreko dat ondanks het verlies er tevreden op terugkijkt.

Doelpunten:

Mandey Huisjes - 4