Harkema 1 - Roreko 1

Voor Roreko stond er in de tweede speelronde van de competitie een uitwedstrijd tegen het onbekende Harkema op het programma. Coach Henk Huising stuurde Iris, Marloes, Jasper en Gert de eerste aanval in en Meerthe, Susan, Chris en Frank de eerste verdediging in. Leonie nam plaats op de reservebank en Nico was afwezig vanwege werkverplichtingen. Zo flitsend als vorige week de wedstrijd werd begonnen, zo stroef ging het nu. Het tweede aanvalsvak repareerde de opgelopen achterstand (2-0) echter vrij snel (2-2), waarna zich een gelijkopgaande wedstrijd ontspon. Hierbij moet zeker het uitstekende verdedigende werk van Frank vermeld worden. Hij stond de hoofdaanvaller van Harkema maar 1 doelpunt toe. Mede hierdoor slaagde Roreko erin vlak voor rust een klein gaatje te slaan: 4-6.

Met Leonie op de plek van Marloes begon Roreko vrij scherp aan de tweede helft. Na 10 minuten stond er 5-9 op het scorebord en leek er geen vuiltje aan de lucht. Vanaf dat moment sloeg Harkema volop aan het wisselen en werd er o.a. een beroep gedaan op een aantal talentvolle juniorendames. Mede door deze impulsen en het lage rendement van de schoten aan Roreko-zijde kwam Harkema steeds dichterbij. Een strafworp één minuut voor tijd zorgde voor een 12-12 eindstand. Een resultaat waar de neutrale toeschouwer wellicht vrede mee zou hebben gehad, maar gezien de ruime voorsprong in de tweede helft toch een wat teleurstellende uitslag voor Roreko.

Doelpuntenmakers Roreko:

Susan                  4

Leonie                 2

Gert                     2

Marloes               1

Iris                       1

Jasper                 1 (strafworp Marloes)

Frank                   1 (strafworp Susan)