De Pein 1 - Roreko 1

Aanval: Jasper Ploeg, Peter van de Belt, Marloes Ham, Sofie Reuvers
Verdediging: Jan Meijer, Frank Donker, Leonie de Jonge, Kristel Klomp
Wissels: Chris de Gorter

Het eerste doelpunt viel aan de kant van Roreko. Roreko begon scherp en ook al liep de stand vanaf het begin gelijk op, tot de 3-4 hield Roreko de voorsprong. De aanvallen van Roreko werden rustig en goed opgezet, waardoor zij lang konden aanvallen en veel balbezit hadden. De kansen werden dan ook benut in beide vakken. Beide ploegen bleven gelijk aan elkaar scoren, wat na 20 minuten de stand bracht op 7-7. Na een doelpunt van Jan Meijer en een strafworp van Frank Donker stond Roreko twee punten los, 7-9. De Pein scoorde vervolgens, maar snel hierna maakte Jasper Ploeg een strafworp veroorzaakt door Sofie Reuvers. Na een half uur spelen was de stand 8-10 voor Roreko. De laatste 5 minuten voor de rust liet Roreko door minder concentratie en scherpte hun voorsprong uit de handen glippen, waar De Pein nog 4 doelpunten maakte. Terwijl Roreko in de eerste helft door een goed spel een voorsprong had gecreëerd, stond het opeens 12-10 in de rust.

Na de rust was het aan Roreko de voorsprong terug te pakken en de achterstand weg te werken. Het eerste doelpunt viel aan de kant van de Pein, 13-10. Door een afstand schot van Leonie de Jonge en een kleine kans van Sofie Reuvers werd de stand weer bijna gelijk getrokken naar 13-12. Roreko kon de rust en scherpte van de eerste 30 minuten niet meer terug vinden. Aan de kant van Roreko werd vervolgens gewisseld, Chris de Gorter kwam op de plaats van Frank Donker. Na 10 minuten van de tweede helft stond het 15-14, maar doordat Roreko vervolgens veel fouten maakte stond het 5 minuten voor het einde van de wedstrijd 23-14. De laatste 5 minuten heeft Roreko de grote achterstand nog proberen recht te trekken en bepaalde met nog 4 doelpunten de eindstand op 23-18.

Doelpunten makers Roreko:
Jasper Ploeg 3