Roreko 1 wint wederom met ruime cijfers

Chris de Gorter
Sofie Reuvers
Susan Hindrinks

Het kracht verschil tussen Vefo en Roreko was na een kwartier al goed te zien. 7-0.
Marloes opende vandaag de score met het eerste doelpunt. Leonie scoorde na een wel verdiende vrije bal. Na twee doelpunten van Susan, schot en vrije bal, draaide de vakken weer om, twee afstand schoten van Leonie en Peter maakte de stand 6-0. Sofie schiet de stand naar 7-0. Nu viel het eerste doelpunt van Vefo, een kleine kans van Hilde tegen Marloes 7-1, na het draaien van de vakken pakt Marloes gelijk haar kans om dit doelpunt te wreken. Een snelle doorloop bal  moet het worden 8-1. De zelfde minuut scoort Vefo, Patrick met afstand een schot. De stand is nu 8-2. Een minuut later, scoort Chris een mooi afstand schot 9-2. Na een paar minuten scoort Roel voot Vefo met een afstand schot. 9-3. Marloes scoort wederom een snelle doorloop bal. Perfect genomen!!! 10-3 Jasper scoort uit een strafworp door verdiensten van Leonie 11-3. Nog een doelpunt tegen Marloes voor Hilde 11-4 en een laatste doelpunt voor Susan maakt het 12-4 voor de rust.

Pas 5 minuten de tweede helft in opent Leonie met een afstand schot 13-4. De bal komt in het andere vak voor Vefo. Hier scoort Berry direct een afstand schot tegen Chris 13-5. Susan maakt het na twee minuten 14-5. Enkele minuten daarna maakt Frank uit stilstand een prachtig schot. 15-5. Marloes zet het score verloop door met een afstand schot. 16-5. De heer van Frank, Patrick is Chris te snel af onder de korf en versiert een strafworp, deze gaat er netjes in. 16-6. Susan scoort uit een vrije bal strak aan gegeven door Chris. 17-6. Sofie scoort snel daarna met een schot. 18-6.

Echter een minuut hierna scoort Vefo door middel van een straf worp Patrick verdient door Inge, slim verdient tegen Sofie. 18-7. Leonie scoort nog een afstand schot 19-7. De vakken draaien nog een keer om. Pas na zes minuten wordt er weer gescoord, dit door middel van een strafworp tegen Marloes gemaakt en verdient door Hilde. 19-8. Dit zal het laatste doelpunt zijn voor Vefo. De laatste vier minuten gaat het nog even op hoog tempo voor Roreko, nog vijf afstand schoten gaan er netjes in. Gemaakt door Frank, Marloes twee keer, Susan twee keer. 24-8. Het laatste fluit signaal klinkt. De wedstrijd is gespeeld. Volgende week treft Roreko Korwi in Winschoten. En komt Vefo wederom naar de Wijk om uit te spelen tegen Kia.

Doelpuntenmaker Roreko:
Susan zeven maal.
Marloes zes maal.
Leonie vier maal.
Sofie twee maal.
Frank twee maal.
Peter een maal.
Chris een maal.
Jasper eenmaal strafworp (Leonie)

Doelpuntenmaker Vefo:
Hilde drie maal, een strafworp zelf
Patrick drie maal, een strafworp zelf een strafworp Inge.
Berry een maal.
Roel een maal.