Roreko 4 - DES 2

Roreko 4 – DES 2

Met een nipte winst- en verliespartij in de tas treedt ONS VIERDE op zondagmiddag aan tegen het nog ongeslagen DES 2 uit Norg. Het ongebruikelijke tijdstip (Roreko 4 als voorprogramma van Roreko 1) en de uitslagen van de tegenstander vormen vooraf de mening over een mogelijke afloop: dit wordt een lastige wedstrijd!

De dames en heren van DES blijken de gang naar Sporthal De Slenken eerder te hebben gevonden dan de meeste spelers van ONS VIERDE, want voordat de eerste bal bij het inspelen is aangeraakt door een Roreko-speler staan er al spelers van DES de korf uit te testen.

Met een verdedigingsvak van Willie, Petra, Roelof en Albert Jan en een aanvalslinie waarin Rianne, Angelique, Gert en René plaatsnemen start de wedstrijd iets eerder dan aangekondigd met een fluitsignaal van scheidsrechter Alina Koeling.

Al snel blijkt waarom de tegenstander nog niet zoveel doelpunten om de oren heeft gehad, want er wordt heel zwaar en direct verdedigd. Nadat twee vrouwelijke spelers van DES kennis hebben gemaakt met respectievelijk de elleboog van Gert en de schouder van René (beiden zonder enige vorm van opzet), weet Gert met een doorloopbal en een afstandsschot de eerste twee doelpunten te scoren. Na de wisseling van de vakken scoren Roelof (uit de rebound) en Albert Jan met een doorloopbal de 3-0 en 4-0.

DES is duidelijk onder de indruk van het geconcentreerde spel van ONS VIERDE en weet op geen enkele mogelijkheid de goede kant van de korf te vinden. Wel weten René en Gert elkaar te vinden, waarbij Gert de vloer van de sporthal van dichtbij inspecteert. Gert produceert desondanks van afstand zijn 3de doelpunt (5-0) om vervolgens een door Angelique verdiende strafworp tot 6-0 te promoveren. Albert Jan gooit kort voor rust bij zijn derde poging een vrije bal door het mandje, waarna een overdonderd DES en een verguld Roreko tijdelijk de kleedkamers opzoeken.

Met diverse wissels (Judith op de plek van Petra, die later weer de plek van Willie inneemt, Fenneke op de plek van Rianne, die later weer terugkeert op de plaats van Angelique, Erik op de plek van René) wordt de tweede helft aangevangen. DES scoort als eerste en wist de hatelijke 0 van het scorebord, wat Gert weer aanspoort om twee keer van afstand te scoren. Na de 9-2 kroont Judith zich tot topscorer van de dames van Roreko door met een fraai schot de 10-2 te produceren.

Als Roelof zich heeft laten vervangen door René weet alleen Albert Jan nog met een zelf verdiende strafworp te scoren, DES doet het daarentegen prima in het verloop van de tweede helft door nog 5 keer de blauw gele bal door de plastic korf te gooien. Dat mag de pret niet drukken aan de kant van ONS VIERDE, want na het laatste fluitsignaal van de prima leidende scheidsrechter en een 11-7 eindstand op het scorebord breekt de feestvreugde los. Een onverwachte maar zeer verdiende overwinning tegen een stugge tegenstander is een feit! Het spel van Roreko 4 was bij vlagen heel goed, iets waar in het verloop van de competitie nog veel plezier aan kan worden beleefd.

Dank aan de vele supporters van ONS VIERDE. Zondag 30 november om 12.00 uur zal de competitie worden vervolgd met de verre uitwedstrijd tegen VKC/AROB Antennebouw 3 in Sporthal De Wier in Ureterp. U bent uiteraard allen van harte welkom.