Roreko 1 - Groen Zwart 1

Roreko start de wedstrijd met een andere opstelling dan gebruikelijk. Doordat Mathijs Meurkens verhinderd was en Jasper Ploeg de basis plaats opvulde had de coach gekozen voor een andere opstelling dan gebruikelijk. Het vak wat in de aan val begon had het dames duo Jeske Reuvers en Marlies Broeket met als heren Frank Donker en Jan Meijer. Waardoor er in het verdedigende vak het volgend kwartet kwam te staan: Susan Hindriks, Marloes Ham, Peter van de Belt en Jasper Ploeg. Roreko opende het vuur bij de eerste scorings kans die ze kregen met een doorloopbal van Marlies Broeket, Groen Zwart had daar gelijk een antwoord op en was het vrij direct 1-1. Kort daarna wist Roreko de stand uit te breiden met 3-1. Ook nu was Groen Zwart zeker niet van plan om de wedstrijd op te geven en werd het 3-3. Zo vielen de doelpunten aan alle twee de kanten, 4-3, 4-4, 5-4, 5-5 Op dat moment wist Roreko Groen Zwart van het scoren te belemmeren en liepen ze uit met 10-6. Vlak voor het fluit signaal wist de uitploeg er nog een bal in te gooien en werd de rust stand 10-7. Groen Zwart ging de 2e helft vol strijd in, zei moesten winnen om van degradatie veilig gesteld te kunnen worden en openden zij de 2e helft met een doelpunt 10-8. Na de vak wissel was het nu aanvallende vak gedreven om de tegen doelpunt te compenseren met een eigendoelpunt wat er voor zorgde dat zij het team op een 12-8 voor sprong brachten. Groen Zwart was zeker nog niet uitgespeeld en wist meerdere malen tot scoren te komen wat de stand weer naar 14-13 bracht, Groen Zwart gedreven voor de overwinning wist de stand met een afstand schot tot 14 gelijk te brengen! Roreko die net zo gedreven was om de punten in de wijk te houden wisten de stand weer tot een 16-14 weten uit te breiden. Met een strafworp in de laatst paar minuten van de wedstrijd aan de kant van Groen Zwart werd de spanning weer terug gebracht met een stand van 16-15. Roreko die niet van plan was om te verliezen voor hun eigen publiek speelde de wedstrijd uit met een eind stand van 17-15.

Wissels Jeroen Huls voor Peter van de Belt na 15minuten  2e helft.

Doelpunten:

Marlies Broeket: 2