Roreko 4 - VDW-OLS 8

Vol frisse moed vertrokken we iets na half elf richting Assen voor de wedstrijd tegen VDW-OLS 8. Vandaag moesten we Gert missen omdat hij mee ging met het eerste. Albert Jan had ook te kennen gegeven dat hij niet mee kon spelen, gelukkig was hij wel mee voor mentale support! Om de heren aan te vullen, ging Ronald mee. Verder waren Buis en Willie afwezig.

In de Kloosterveste had VDW-OLS 8 er zin in. Met een paar spelers die al langere tijd niet hadden gespeeld, konden ze voor een sportieve verrassing zorgen. Roreko begon in de aanval met Ronald, Erik, Petra en Fenneke en met Alfons, René, Judith en Angelique in de verdediging. Mariska heeft in het laatste deel van de wedstrijd de taken van Fenneke overgenomen.

De wedstrijd ging in het begin mooi gelijk op. Elk doelpunt van VDW-OLS werd opgevolgd door een doelpunt van Roreko, twee keer Ronald en een keer René. Nadat Angelique Roreko voor het eerst op voorsprong met de 3-4 bracht, scoorde VDW-OLS echter weer twee keer. Om het overzichtelijk te houden scoorden Ronald en René weer gelijk. Met de rust in aantocht wist VDW-OLS weer uit te lopen, waardoor we met 8-6 op het scorebord richting de kleedkamer liepen.

Na de rust hoopte Ons Vierde weer dichter naar de tegenstander te komen, maar helaas werd er wederom door VDW-OLS gescoord. Dit verschil van 3 punten bleek lastig weg te werken. Alfons en Ronald scoorden van afstand, VDW-OLS bracht het verschil terug naar twee, waarna Ronald een strafworp wist te versieren, die hijzelf wist te benutten. Na een doelpunt van de tegenstander wist René van afstand nog de korf te raken voor de 12-11.

De laatste minuten waren nog zeer spannend, want Ons Vierde rook in ieder geval nog een gelijk spel. De verdediging zorgde er met man en macht voor dat er geen tegendoelpunt viel en de aanval streed voor wat het waard was, waarbij Angelique zelfs de twijfelachtige primeur had dat ze uitviel tegen de scheidsrechter. Helaas het mocht niet baten.

Deze spannende en sportieve wedstrijd werd met een punt verschil verloren. Met z’n allen kunnen we terugkijken op een goede wedstrijd waarin iedereen deed wat van hem of haar verwacht werd.