Roreko 3 - LDODK 6

Op 2 februari om 12 uur begon de op twee na laatste wedstrijd van de zaalcompetitie voor Roreko 3 “thuis”. We moesten het opnemen tegen LDODK (uit Gorredijk) waar we deze competitie al eerder tegen hadden gespeeld en toen na een spannende wedstrijd helaas toch verloren hadden. Helaas moest Chris werken en kon Anja alleen toekijken vanwege een skiblessure. Desondanks schatten we onze kansen hoog in. Met goede adviezen van Susan Hindriks (die bereid was ons te coachen) startten we de wedstrijd met goede moed.

Verdediging: Erik, Jesper, Sharon en Gerda

Aanval: Mark, Kristiaan, Rosanne en Reimara

Wissels: Willie van de Belt en Arjen Huising

Zoals al snel in de wedstrijd zou blijken was Reimara in topvorm en maakte zij al vroeg het verschil in de wedstrijd met twee afstandsschoten. Na een schot tegen van LDODK was het Erik die door middel van een kleine kans de stand op 3-1 zette. Hierna was het Reimara die het verschil met de tegenpartij nogmaals wat groter maakte door middel van een mooi afstandsschot. Na een foute manier van verdedigen kreeg Gerda een strafworp tegen. Echter maakte ze dit weer goed met een mooi afstandsschot. Inmiddels was de stand 5-2. Ook Erik was goed op schot deze wedstrijd en het duurde dan ook niet lang tot hij een afstandsschot maakte. Na twee punten tegen, maar daarnaast een mooi afstandsschot van Rosanne stond de stand na de eerste helft op 7-4.

Na een korte pauze kwam Willie de tweede helft van de wedstrijd in de plaats van Rosanne. Na een wegtrekschot van Erik en een afstandsschot van Kristiaan werd het gevoel dat we deze wedstrijd zouden gaan winnen steeds sterker. Maar na ongeveer 15 minuten in de tweede helft kwam LDODK sterk terug met 4 scores na elkaar. Dit bracht de stand op 9-8 en zo waren onze kansen om te winnen ineens weer een stuk kleiner en steeg de spanning. Een schot van Reimara gaf weer even lucht maar die werd ons meteen weer ontnomen door een score van de tegenpartij, 10-9. Toen weer een mooi schot van Erik bracht de stand op 11-9. En na het 5e doelpunt van Reimara in de laatste 3 minuten van de wedstrijd was het nog een kwestie van volhouden, verdedigen en wachten op de fluit van de scheids waarna we op een eindstand van 12-9 kwamen. Een mooie en spannende wedstrijd!