Rigtersbleek 3 - Roreko 2

Om 16.20uur (ja echt, zo laat) trad het 2e afgelopen zondag aan tegen Rigtersbleek. Op het veld spelen zij bovenin mee in de derde klasse, dus dat zou wel eens een lastige middag kunnen worden

Het 2e ging op pad zonder aanvoerder Nico (met het 1e mee), zonder Jeroen en zonder Nicky. Gelukkig is Susan weer fit genoeg om op de bank te beginnen en kon Erik op tijd terug zijn van zijn wedstrijd met het 3e, zodat hij naast haar kon zitten.

De coaches kwamen met de volgende opstelling:

Aanval: Rianne, Leonie, Christiaan en Jasper

Verdediging: Femke (inval aanvoerder), Meerthe, Roy en Arjen.

In een lekkere warme sporthal was het voor beide vakken duidelijk even zoeken. Rigtersbleek had daar beduidend minder moeite mee en binnen "no time" was het 5-0. Dat het een lastige middag wordt lijkt dus duidelijk. Rianne scoort van afstand het eerste doelpunt voor Roreko. Rigtersbleek is echter niet echt onder de indruk en maakt er 1-7 van. Via Chris wordt het 2-9, maar weer zet de tegenstander hier 2 scores tegenover, zodat het gat alleen maar groter wordt. Na de 3-9 van Arjen wordt het zelfs 3-12. Meerthe maakt 4-12, waarna Rigtersbleek er 4-13 van maakt. Roreko 2 komt nu iets beter in haar spel en vlak voor rust levert dit (gelukkig) nog een aantal doelpunten op. Chris en 2x Arjen geven de stand een iets dragelijker aanzien. Ruststand 7-13.

Na de rust wil het 2e dit natuurlijk doorzetten. Echter lukt dit niet helemaal. Net als in de eerste helft schiet Rigtersbleek uit de starblokken. Van 7-13 wordt het zo 7-17. Dit lijkt toch een onoverbrugbaar gat. Voor het 2e de taak om vooral haar eigen spel zoveel mogelijk te blijven spelen. Chris doorbreekt de scorings drang van Rigtersbleek en maakt 8-17. Het slotstuk van Rigtersbleek begint wat vroeg. wanneer de teller op 20 staat stokt de score. Roreko 2 ziet kans om, net als voor rust, nog beetje aan "het plaatje" te werken.  Jasper scoort een "tip-in". Leonie krijgt een dik (gezien haar enkel) verdiende strafworp (Jasper scoort deze). Susan is inmiddels in de ploeg gekomen en viert haar rentree met een doelpunt. De laatste score komt op naam van Femke en omdat ook Rigtersbleek tussendoor nog heeft gescoord is de eindstand 12-21.

Zo komt er dus een einde aan de ongeslagen status van Roreko 2. Maar daardoor zullen ze juist extra gebrand zijn om dit a.s. zondag recht te zetten. Kom dus allen kijken: 13.15uur in onze eigen sporthal de Slenken: Roeko 2 - Vefo 2. (12.00uur het voorprogramma Roreko 4 - Hoogkerk 4 en 14.30uur de afterparty Roreko 1 - Vefo 1)