Zwart Wit 3 - Roreko 2

Na een (welverdiend) weekend rust stond de tweede wedstrijd voor Roreko 2 op het programma. Leuke bijkomstigheid was dat ook het 1e tegen Zwart Wit moest aantreden. Voor het verslag van die wedstrijd (12-12) verwijs ik naar de maandag editie van de Meppeler Courant.

Met prachtig nazomerse omstandigheden was het een ideale korfbaldag. Roreko, waar Harry en Janet weer de coaching op zich nemen, trad aan in de volgende opstelling:

Aanval: Femke, Nicky, Roy en Christiaan

Verdediging: Rianne, Marlies, Arjen en Jasper

Na de winst in de eerste wedstrijd, met name door goed verdedigen, werd er nu gehoopt een iets grotere score van Roreko zijde. Zwart Wit was het echter dat uit de startblokken schoot. Met een zeer hoog bal en looptempo probeerden zij, met name, de heren vrij te spelen. Het was ook Zwart Wit dat de score opende. Waarna ze ook al snel de 2-0 lieten noteren. Na de vakwissel  was het binnen 4 balcontacten (elke speler één keer) Marlies die met een doorloopbal de nul van Roreko van het scorebord haalde.  Even later maakt ze, weer met een doorloopbal, ook de 2-2. Het eerste aanvalsvak van Zwart Wit komt nu weer in de aanval en, hoewel er kort verdedigd wordt, weet weer 2 maal te scoren. Nu is het Arjen dat de aansluitingstreffer maakt met een schot van afstand. Helaas lukt het niet de gelijkmaker te scoren. Met een afstandsschot wordt het 5-3.  Ook Christiaan laat van afstand een doelpunt noteren, zodat het verschil weer één is.  Vlak voor rust weet Zwart Wit de stand nog naar 6-4 te tillen. Onthoud vooral de 6 goed!!

In de rust natuurlijk de nodige aanwijzingen van de coaches, zodat we de tweede helft vol goede ideeën en vernieuwde energie het veld weer betreden. Arjan had vooral goed opgelet en zette Roreko met 2 doelpunten weer naast Zwart Wit. De doelpunten zijn duur vandaag (alweer), maar als Christiaan met een afstandsschot  Roreko voor het eerst op voorsprong zet lijkt het verzet van Zwart Wit gebroken. Hoewel ze er hard voor blijven werken kunnen ze de korf niet vinden. Wanneer Jeroen (je weet wel, die van die arm) het verschil zelf naar 2 brengt lijkt Roreko de buit binnen te halen. Het slotakkoord is voor Jasper die met een omdraaibal de stand 6-9 zet (één tweetje, thuis geoefend, met Rianne).

Nog even terug kijken naar de ruststand graag. Blijkt maar weer dat het verdedigend wel goed zit. En het scoren? Daar gaan we keihard aan werken. Behalve de genoemde  doelpunten makers en basisspelers hebben ook Nico en Sofie bijgedragen aan deze knappe overwinning.

Ook benieuwd of het tweede deze goede reeks kan voortzetten? Volgend weekend speelt Roroke 2 haar eerste thuiswedstrijd van dit seizoen!