Forward 2 - Roreko 4

Na een week vol inspanning (2x getraind) en ontspanning (dansfeestje) was ONS VIERDE helemaal klaar voor de kraker tegen koploper Forward 2 uit Steggerda. Williswaar wacht ONS VIERDE nog steeds op de eerste punten, maar de dag dit dat gaat veranderen komt steeds dichterbij. Bovendien konden we deze wedstrijd weer beschikken over mountainbiker Appie, zodat er weer concurrentie is bij de heren. Alfons zag de bui al hangen en besloot achter te blijven in de feesttent in Ruinerwold. Roelof gaf aan wel aan de kant te willen beginnen. Bij de dames begon Angelique op de bank en zij zou later op de plek komen van Mariska. De volgende personen begonnen aan de wedstrijd:

Aanval: Petra, Willie, Erik en Gert

Verdediging: Mariska, Judith, Albert-jan en René

Al vanaf de eerste minuten liet Forward zien waarom ze aan kop stonden. Aanvallend schoten ze met scherp en verdedigend werd ons bar weinig ruimte gegund. Veel spelers van Forward hadden een verleden in het eerste team en dat was nog goed te zien. Binnen het kwartier stond het 6-0! Het duurde zelfs 34 minuten alvorens ONS VIERDE het eerste doelpunt wist te noteren. Gert benutte een strafworp, zodat we met 9-1 de rust in gingen.

Na wat opbeurende woorden van respectievelijk aanvoerder en coach om het toch wat gekrenkte zelfvertrouwen wat op de te beuren begon de 2e helft. Het begin van de tweede helft was, net als de eerste helft, voor Forward, maar ONS VIERDE beet wel wat feller van haar af. In één van die duels werd onze Appie gelanceerd en belandde daarbij op zijn net herstelde schouder. Dat vond Appie niet zo fijn, maar zijn wraak was zoet. Hij was het die het tweede doelpunt voor ONS VIERDE liet noteren. Zo halverwege de tweede helft gaf het scorebord 13-2 aan, maar duidelijk was dat Forward het beste wel gegeven had. Iets wat ONS VIERDE niet kon zeggen. Daarom heerste er binnen de ploeg zoiets van: dat laatste kwartier is voor ons! Alle supporters gingen zich roeren in een poging ONS VIERDE aan te sporen tot grootste daden. Die kwamen er via de handen van Gert (2x), Roelof (die ondertussen Appie was komen vervangen) en Erik. Deze doelpunten kwamen voornamelijk tot stand door goed ondersteunend werk van met name René en Petra. De score werd steeds dragelijker en koploper Forward snakte naar het laatste fluitsignaal. Het nadeel van zo’n kwartier is ………………………………. dat het na 15 minuten voorbij is. Had de wedstrijd nog een uur geduurd, dan had ik het nog wel eens willen zien, maar ja. Uiteindelijk werd het 13-6, maar de tweede helft geeft toch vertrouwen voor de komende wedstrijden, te beginnen volgende week tegen ………………………………….. ja, ja koploper Forward, maar nu in De Wijk!