Lintjo 5 - Roreko 4

Na een loodzware voorbereiding stonden de spelers en speelsters van “ons vierde” vol ongeduld te trappelen om aan de competitie te beginnen. Voor dag en dauw en ruim voor de afgesproken vertrektijd stond een afgetrainde gezelschap van 5 dames en 5 heren op 1 september klaar om af te reizen naar Oldeberkoop (ergens bij Wolvega rechtsaf Friesland in). Door personele problemen bij het derde moesten we helaas Petra en Angelique achter laten in de Wijk evenals de geblesseerden: Mariska Gol, Albert-jan Dekker en Jan Smits. Erik had andere verplichtingen en had een ATV dag opgenomen. Aangekomen in Oldeberkoop werd er onder het genot van een bakkie koffie of thee door Astrid en haar 10 assistenten een opstelling bedacht waar op papier geen speld tussen te krijgen is:

Aanval: Rosanne, Fenneke, Gert en René

Verdediging: Anja (debuut), Willie, Roelof en Alfons

Op de bank naast Astrid: Judith en Peter

Ondanks de vastberadenheid bij de spelers van “ons vierde” om de competitie flitsend te beginnen was het Lintje dat brutaalweg de leiding nam. Gert poetste zo’n 5 min later dit schoonheidsfoutje van afstand weg: 1-1. Hierna ging het opeens snel met het scoren, want in no-time stond het 5-1. Roelof onderbrak de scoringsdrift van Lintjo met een doelpunt uit een “wegtrekkertje achter de korf” op aangeven van Alfons. Dit mooie doelpunt bracht Lintjo niet van haar stuk en ze liepen verder uit naar 8-2. Rosanne maakte ondertussen plek voor Judith. Toen was het de beurt aan Willy. Wij hebben er even op moeten wachten, maar onder toeziend oog van haar aanstaande echtgenoot mikte zij het ronde speeltuig van een metertje of acht door de korf: 8-3. Hiervan waren de spelers van “ons vierde” meer onder de indruk dan die van Lintjo, want zij gingen rustig door met scoren. Omdat ook Gert van afstand nog scoorde gingen we bij een stand van 11-4 aan de thee.

Na de gebruikelijke wijze woorden in de rust, de wissel van René door Peter en een iets wat ingedeukt zelfvertrouwen, begonnen we aan de 2e helft. Deze begon gelijk aan de eerste: doelpunt van Lintjo, gevolgd door een afstandsschot van Gert: 12-5. Hierna was het Lintjo dat onze korf genadeloos onder vuur nam. Astrid maakte nogmaals gebruik van haar recht om te wisselen en bracht Rosanne voor Fenneke. Bij 15-5 benutte Gert nog een strafworp, alvorens onze gastspeler en tevens aanstaand echtgenoot van Willy bij een stand van 18-6 van afstand de korf doorboorde: 18-7. Toen ook Gert de korf weer gevonden had steeg de euforie naar een hoogtepunt. Onder gebruikelijke aanmoedigingstermen als “het kan nog wel” en “nog tied zat” gingen onze bankzitters er nog eens goed voor zitten. Echter iedereen die een hectische en zenuwslopende slotfase verwachtte kwam bedrogen uit. Geen bloed (bijna) en ook geen tranen (bijna) in deze fase van de wedstrijd. Wel zweet, maar dat kwam vooral van de vele vakwissels, want Lintjo ging onverdroten voort met scoren. Vooral enkele dames waren geweldig op schot. Onze gastspeler was de laatste die nog scoorde en bij een stand van 23-9 floot de uitstekend leidende scheidsrechter dit sportieve duel af.