Roreko 2 - ZKC'19 3

Eindelijk was het dan zover, de eerste zaalwedstrijd, tegen ZKC . Roreko 2 ging met veel plezier de wedstrijd in, met het doel om een leuke wedstrijd te spelen en natuurlijk te winnen. Met in de aanval: Christiaan Dijkstra, Edwin Klomp, Leonie de Jonge en Femke Zagers. Verdedigend begonnen: Nico Broekert, Peter van de Belt, Janique Dekker en Marlies Broekert

In de eerste helft ging het gelijk op. Het snelle spel van ZKC was goed bij te houden. We gingen dan ook met een kleine voorsprong van 9-8 de pauze in. In de pauze werd nadrukkelijk gemeld dat we nu geen last mochten krijgen van een 2e helft dipje.

Dus ook nu ging Roreko weer met volle moed de 2e helft in. Hier ging het scoren net wat minder dan de eerste helft. Ook al waren de aanvallen afwisselend, er werd te weinig gescoord. Al vrij snel werd er, zoals afgesproken, gewisseld. Boris Cevat kwam er in voor Edwin Klomp en Reimara Germs nam de plaats in van Janique Dekker. Na een 10-11 achterstand, wisten de heren en dames van Roreko er nog 13-13 van te maken. Mede door de gelijkmaker van Leonie de Jonge. De laatste minuut ging in en iedereen gaf zijn laatste beetje energie. Helaas voor Roreko wist ZKC nog net voor het eindsignaal 1 keer te scoren. Dit bracht de eindstand op 13-14. Toch ging Roreko 2 met een goed gevoel het veld af. Op naar de volgende wedstrijd!

Doelpunten:
Marlies Broekert (3x)
Christiaan Dijkstra (3x)
Leonie de Jonge (2x)
Femke Zagers (2x)
Janique Dekker (1x)
Reimara Germs (1x)
Peter van de Belt (1x, strafworp van Marlies)