Roreko verliest oefenduel van Koru

Op zaterdag 25 aug stond er voor de selectie een oefenwedstrijd op het programma in Noordwolde tegen Koru. Frank, Nico (vakantie) en Matthijs (werk) ontbraken. Dit was voor de spelers met ambitie de laatste kans om zich in de kijker te spelen voor een plek in het eerste team. Zij troffen in tegenstander Koru een zeer scherpe tegenstander. Door druk op de ballijnen te leggen bij Roreko werd er veelvuldig balverlies geleden. Na de 1-0 van Liane, bracht Rianne na een mooie aanval de stand op 2-0. Hierna gaf uitblinker Niels Hilberts van Koru zijn visitekaartje af, door met 2 (van de in totaal 7) doelpunten de stand weer gelijk te trekken. Hierna ging de wedstrijd tot de rust mooi gelijk op. Peter (strafworp) en Marloes maakten tot 2 maal toe een achterstand ongedaan. Ruststand 4-4.

Met aan Roreko-zijde 5 nieuwe gezichten begon de tweede helft voor Roreko uitstekend. Peter (strafworp) en Boris maakten er 6-4 van. Koru had echter direct het antwoord klaar, want nog geen vijf minuten later stond het al 6-8. Aanvallend werden in die fase te veel kansen onbenut, terwijl verdedigend de concentratie verslapte. Zo kon het gebeuren dat Koru uitliep naar 6-11, alvorens Marlies wat terug kon doen. In het laatste deel van de wedstrijd kon alleen Jasper de korf nog eenmaal vinden. Koru scoorde nog tweemaal, zodat een eindstand van 8-13 op het scorebord verscheen.

Woensdag krijgen de spelers van de selectie te horen in welk team zij de competitie zullen starten.