Roreko 2 - Vitesse 3

Volgens vertrouwd recept weer een verslag van 't 2e. We hebben dus gewonnen.

Het was de laatste wedstrijd van het zaalseizoen. Er stond voor beide teams niets meer op het spel (SCO al lang kampioen en degraderen is geen optie in de reserve 4e klasse). Met een griepaanval bij Boris onstond er enige paniek bij de spelers van Roreko. Wie kon er nog gevraagd worden (onze wissel zat er alleen voor het geval er iemand een been brak, anders gewoon de wedstrijd uitspelen), alle mogelijke invallers waren al gevraagd. Dan kom je natuurlijk al snel uit bij onze (ex)korfbal belg. Hij had echter nog een beter idee, vraag Jan Bennink! Het toeval wilde dat deze twee heren toevallig tegenover elkaar zaten ( ik schat met een kopje koffie, 't was 12uur op zondag), dus zo geschiede (ouwel*llen taal, ik weet het).

Met een beoordelaar aan de koffie bij Lia werd er begonnen met de warm-up. Het tijdstip van beginnen kwam steeds dichterbij. De spanning steeg. Met name of er nog een scheidsrechter zou komen. Ook de beoordelaar was hier zeer benieuwd naar (hij kwam vanuit Sassenheim, toch niet naast de deur). Uiteindelijk bleek dat de scheidsrechter verstek gaan, dus ook nog op zoek naar een eigen fluitist. Gelukkig beschikken wij over meer Jannen binnen de vereniging en Jan Smits wilde ons wel uit de brand helpen.

Dus met 2 inval Jannen werd er ,iets later dan gepland, begonnen aan de wedstrijd. Na een snelle 1-0 van Jan (niet de scheidsrechter, maar die andere) krijgt Vitesse van Jan (de scheidsrechter, niet de invaller) een strafworp (verdient trouwens, dus niet echt gekregen) en maakt 1-1. Bianca maakt 2-1 van afstand, waarna Vitesse op voorsprong komt (2-3). Tot de rust kan Roreko dit niet meer ombuigen naar een voorsprong. Wel komen we nog gelijk (3-3, Femke en 4-4, Bianca). De ruststand wordt 5-6 (Jasper).

Na rust komen we weer gelijk, Rianne scoort uit een soort van doorloopbal. Echter kan 't 2e dit wederom niet vasthouden. Vitesse loopt zelf uit tot 6-9 (maar goed, wat geeft het, ik had al gezegd dat we gingen winnen, zie eertse regel van dit verslag). Via doelpunten van Peter, Bianca en Leonie komen we echter weer gelijk, SPANNEND (9-9). Nog even sparteld Vitesse tegen, maar als Bianca en Leonie daarna de stand naar 11-10 tillen is hun verzet geknakt. Zeer gedisiplineerd speelt 't 2e de wedstrijd uit en kan er met een goed gevoel een punt achter dit zaalseizoen zetten.