Roreko 1 - Ekc Naas 1

Op 18 november stond de eerste thuis wedstrijd van zaal competitie voor Roreko op het programma. Na het zien van 2 mooie wedstrijden van Roreko 2 en 3 was het de beurt aan het 1ste om aan te treden tegen EKC Naas. Na de voorbespreking van een toch wel zeer zenuwachtige coach Harry en de gebruikelijke warming-up moest er nog heel even geposeerd worden voor de team foto.

Hierna kon dan eindelijk begonnen worden aan de wedstrijd.
In de opstelling zat deze keer weinig verassingen en zo konden starten in de aanval: Marlies, Susan, Mathijs en Peter en in de verdediging: Marloes, Rianne, Frank en Jeroen.

Het eerste aanvalsvak wist Roreko op een voorsprong van 2-0 te zetten door doelpunten van Mathijs en Marlies. Hierna werd er door beide teams over en weer gescoord echter wist Roreko lang de voorsprong van 2 doelpunten te behouden. Er was in middels gebleken dat de belangrijkste aanvaller van EKC in het eerste verdedigings vak speelde. Hierop kreeg Jeroen dan ook de opdracht op als schaduw van deze speler te gaan spelen. Een klein dipje tegen het einde van de eerste helft zorgde ervoor dat EKC op gelijke hoogte kwam met Roreko. De rust stand was dan ook 7-7.

In de kleedkamers werden door Harry en Janet nog even de puntjes op de i gezet en begon het team weer met frisse aan de 2de helft. Ditmaal wist Roreko door doelpunten van Rianne en Jeroen wederom een voorsprong van 2 doelpunten te nemen. Het antwoord van EKC kwam echter ook snel en er werd gelijk tegen gescoord waardoor het 9-9. Bij deze hadden de coaches van Roreko besloten om te wisselen en kwam Jasper in de ploeg voor Frank. Via een door Marloes verdiende strafworp wist Jasper de 10-9 op het scorebord te zetten. En Rianne wist via een doorloop bal de 11-9 te scoren. Hierna werd er nog even over en weer gescoord tot dat Roreko aan het eind van de wedstrijd via 2 doelpunten van Susan een gat wist te slaan van 4 doelpunten. Aan het eind werd er nog 2x gescoord door EKC en Roreko waardoor de eindstand 16-12 werd.

Hierdoor wist het team hun coaches de 2 punten te geven en hopelijk een goed gevoel na deze wedstrijd.

De spelers die het voorbereidende werk in de vakken uiteindelijk wisten te verzilveren waren:
Mathijs 3x
Marlies 2x
Rianne 3x
Marloes 2x
Susan 2x
Jeroen 1x
Jasper 3x (w.o. 2x strafworp Marloes)