Roreko - Wordt Kwiek 7 - 15

Daar waar de dames van Roreko vorig jaar ¾ van de score voor hun rekening namen, bleven zij tegen Wordt Kwiek opnieuw achter. Wordt Kwiek beheerste beter de automatismen en verdedigend legde het Roreko aan banden door de bal en looplijnen goed af te schermen. Hoewel Roreko er harder voor moest werken werden toch over het geheel een gelijkwaardig aantal kansen afgedwongen en was de spelverhouding redelijk in evenwicht. Het stokte, evenals vorige week, bij het afmaken van de gecreëerde kansen.

Wordt Kwiek speelde het genoten aanzien in de eerste 20 minuten goed uit en nam meteen een comfortabele voorsprong 1 – 6. Hierna gooide Roreko wel de schroom van zich af maar kon maar met moeite tot scoren komen, veel van net niet was het beeld. Ruststand 4 -8.

Na rust begon Roreko met een goed speloverwicht en scoorde Jan Bult de 5-8 en 6-8 waardoor de wedstrijd toch leek te kantelen. Opnieuw echter bleef het 2e aanvalsvak droog staan waardoor Wordt Kwiek uiteindelijk de score weer kon vergroten. In de hele 2e helft waren de kansen niet aan Roreko besteed en wist alleen Jan Bult namens de thuisploeg te scoren. Eindstand 7 – 15. Doelpunten makers Roreko: Jan Bult 4x , Jasper Ploeg 2x (waaronder strafworp Rianne Tijmens), Liane van Elp