Roreko 3 - Kios (R) 4

Op zondag 18 november stond voor ONS DERDE de eerste zaalcompetitiewedstrijd op het programma. Tegenstander in de gezellig drukke sporthal “De Slenken” was Kios (R) 4, waarin o.a. oud-hoofdtrainer Freek vd Belt meespeelde. Na een uitgebreide warming-up kwam onze Astrid met de volgende uitgekiende opstelling ten tonele:

Aanval: Roelof, Gert, Petra & Rosanne
Verdediging: Albert-jan, Ronald, Mariska & Fenneke
Op de bank naast Astrid en Janny: Ren, Judith en Willie

De eerste helft ging redelijk gelijk op. Meestel met Kios voorop in de score met Roreko in de rol van achtervolger. Er werden door ONS DERDE redelijk veel kansen gecreëerd, maar met name Gert was in deze fase nog niet erg scherp. Hierdoor kon het gebeuren dat we de rust in gingen met de stand van 4-6. Gebeurde er verder dan nog iets bijzonders? Jazeker, Judith Grimme maakte haar competitiedebuut! Alweer zo’n talent uit de stal van Jan Arend, onze succestrainer.

De rust werd door de spelers benut voor de gebruikelijk taferelen: toiletbezoek, drinken, overleg en discussies. Tussendoor probeerden Astrid en Jan Arend nog enkele tactische aanwijzingen te geven, zodat niets een goede 2e helft nog in de weg kon staan.

Na zo’n 5 minuten gespeeld te hebben gaf het scorebord al 6-9 aan en ontstond er zelfs bij enkele ras-optimisten van Roreko enige twijfel aan een goede afloop. ONS DERDE begon vanaf dat moment echter langzaam, doch duidelijk zichtbaar voor het publiek, aan een inhaalrace.

Na zo’n 15 minuten, met een stand van 8-9 op het scorebord probeerde Kios de bal naar hun aanvalsvak te spelen. Over wat er toen gebeurde, werd later nog lang nagepraat in de kantine. Ronald nam alle risico’s en tikte de bal weg bij de lijn vlak voor de neus van een Kios-dame, zodat dit speeltuig weer ons aanvalsvak terechtkwam. Gert maakte hier gretig gebruik van en wilde van afstand zijn geluk gaan beproeven, maar zag in een flits Judith vrijstaan. Hij besloot niet te schieten, maar de bal af te spelen op deze debutante die er eigenlijk veel beter voorstond. De rust waarmee Judith vervolgens deze kans verzilverde geeft ONS DERDE veel vertrouwen voor de toekomst. Samenvattend betekende dit doelpunt eigenlijk gewoon de gelijkmaker (9-9).

Hierna nam ONS DERDE het voortouw in de score en moest Kios in de achtervolging. Via tussenstanden van 10-10, 11-11 gingen we de laatste minuut in met 12-12. ONS DERDE bleek bij deze stand de gelukkigste van deze 2 gelijkwaardige teams, want n van de afstandschoten verdween vlak voor tijd nog in de korf. In de tegenaanval wist Kios niet meer te scoren, zodat ONS DERDE de eerste overwinning van dit zaalseizoen kon noteren. Dit heugelijke feit werd door de spelers en de technische staf op de “gebruikelijke wijze gevierd”.

Doelpuntenmakers:
Gert 7x