RoReko - Ons Clubje

RoReKo was na een matige oefensessie weer terug in goeden doen tegen Ons Clubje en had eigenlijk geen kind aan de ploeg uit Enschede. In een strafworp rijk duel onder een goed leidende Henk Pouwels werden aspiraties tot enig fysiek spel sterk ingebonden. Beide teams hadden aanvankelijk wat moeite met de wind over de lengte richting van het veld en pas na 12 minuten opende Ons Clubje de score, meteen gevolgd door de gelijkmaker van de Wijkers. Ons Clubje had vervolgens geen antwoordt op het sterk variërende spel van RoReKo van vele positie wisselingen en snel wisselend baltempo. Nagenoeg elke doorbraak leidde bovendien tot een overtreding van de bezoekers. Het vizier van RoReKo was er debet aan dat de ruststand met 8 – 5 anders doet vermoeden. Na rust was het opnieuw Ons Clubje dat de score opende maar had nog steeds geen antwoordt op het Wijker spel. In de korfzone lieten de dames een sterke rebound zien en was nagenoeg elke afvallende bal voor RoReKo. Door de ballijn goed te verdedigen kon Ons Clubje geen enkele snelheid of verrassing brengen in haar aanvalspel en verleidde hen tot het schieten van grote afstand. De laatste tien minuten verzuimde de ploeg uit De Wijk door te drukken naar een grotere overwinning.

Eindstand 14 – 8. Doelpuntenmakers RoReKo: Jasper Ploeg (zesmaal w.o. 2x strafworp Liane van Elp en 2x strafworp Jeske Reuvers) Liane van Elp, Susan Hindriks, Jan Bult (allen tweemaal) Jeske Reuvers, Rianne Lankhorst (beiden eenmaal)