Brandbrief zoektocht nieuwe bestuursleden

Aan alle leden van Korfbalvereniging RoReKo en hun ouder(s),

Een brandbrief....ja, je leest het echt goed! Dit keer geen nieuwsbrief per mail, maar een brief namens het bestuur in jouw brievenbus. Waarom deze brief, zal je je wellicht afvragen.

Al enige jaren wordt tevergeefs gezocht naar nieuwe bestuursleden en/of een aanvulling van het huidige bestuur. Vorig jaar hebben zowel onze voorzitter Jasper als onze penningmeester Reimara aangegeven het bestuur te willen verlaten. Wij als bestuur (Reimara, Jasper, Erik en Elwin) zitten met onze handen in het haar. Zonder vervanging en dus zonder volwaardig bestuur heeft onze club geen bestaansrecht en haalt onze vereniging het 50-jarig bestaan in 2027 niet!

Dit is een oproep aan iedereen om met ons mee te denken!

Onze hoop is voornamelijk gevestigd op de ouders van jeugdleden. De jeugd heeft de toekomst en dat geldt ook zeker voor onze vereniging. Met ruim 50 jeugdleden moet het toch mogelijk zijn (weer) een volwaardig bestuur te vormen? We gunnen onze kinderen toch allemaal nog een lange, leuke en sportieve tijd bij hun favoriete sportclub!? Met alleen contributie betalen houden we een vereniging immers niet draaiende.

Wat doet het bestuur?

Leiding geven aan en toezicht houden op het verenigingsleven. Zorg dragen voor de naleving van de statuten en het huishoudelijk reglement van de vereniging, de voorschriften van de KNKV en andere reglementen en bepalingen van officiële instanties. Maandelijks bespreken we lopende zaken, aankondigingen en mogelijke vernieuwingen binnen de vereniging in onze bestuursvergadering. Ook in het afgelopen (corona) jaar zijn de vergaderingen doorgegaan, al dan niet via teams en sinds kort weer vanuit ons clubhuis ‘de Kronkel’.

Veel tijd vragen we niet. Wat vragen we dan wel? Mensen met gezond verstand die willen meedenken en als bestuurslid mede leiding willen geven aan de vereniging. Ervaring in een bestuursfunctie is geen vereiste en een frisse kijk op diverse zaken is hierbij zeker welkom!

Wil jij het bestuur komen versterken of wil je iemand voordragen dan horen wij dit graag! Bel, app of mail mij,  zodat je eens kunt aanschuiven bij een vergadering of in een persoonlijk gesprek je ideeën kenbaar kunt maken.

Namens het bestuur, met sportieve groet,

Elwin Rigterink

Overig nieuws »