Vitesse (B) 1 - Roreko 1

Roreko trad aan op volle oorlogssterkte. 1e aanval: Leonie de Jonge, Marloes Ham, Nico Broekerte en Jasper Ploeg. 1e verdediging: Meerthe Kuiper, Susan Hindriks, Chris de Gorter en Frank Donker. Iris Leffers en Jan Meijer op de bank.

Na 2 verliespartijen wilde Roreko koste wat het kost 2 punten halen tegen het in de onderste regionen verkerende Vitesse. Roreko verdedigde de gehele wedstrijd zeer goed en gaf de aanvalsleiders van Vitesse weinig kansen. Door vier doelpunten van alle vier de dames kwam Roreko op een comfortabele voorsprong van 4 punten. Vitesse, dat zowel in lengte als in schotkracht te kort komt kwam, kon door een aantal “gelukkige”  doelpunten aan haken bij Roreko. Ruststand 5-8, waarbij de doelpunten van Roreko wederom door de dames gemaakt werden.

Direct na de rust verkleinde Vitesse het gat naar 2 punten maar een afstandsschot van Frank Donker van minimaal 8 meter en een wegtrekker van Susan Hindriks zorgden weer voor een vier punten voorsprong. Door een mindere periode, waarbij er ook niet duidelijk aanwijzingen gegeven werden van de kant, kwam Vitesse door 3 doelpunten tot op 1 punt. Roreko herpakte zich en via een Afstandsschot van Chris de Gorter en twee benutte strafworpen van Jasper Ploeg, die Marloes Ham meekreeg, werd er weer een vier punten voorsprong behaald en was het geloof bij de thuisclub uit Beilen weg. Door drie afstandsschoten van Susan Hindriks en Leonie de Jonge liep Roreko uit naar een stand die de verhoudingen goed weergaf.

Eindstand: 9-16

Doelpuntenmakers Roreko:

Susan Hindriks 6

Leonie de Jonge 3

Marloes Ham 2

Jasper Ploeg 2 (strafworpen Marloes Ham)

Meerthe Kuiper 1

Frank Donker 1