RoReKo 1 - TFS 1

De onder aan de ranglijst genoteerde tegenstander uit Drachtstercompanie, kwam zeer matig uit de startblokken: inspiratieloos en weinig gemotiveerd, terwijl lijfsbehoud toch op het spel stond. Daar tegenover een zeer gedreven en in hoog tempo spelend RoReKo. Voor de nummer 3 van de ranglijst met nog kans op promotie naar de 2e klasse, was dit toch een wedstrijd waar gestreden werd om te winnen. Met een hoog tempo en zuivere afstandsschot resulteerde dat in een kwartier tijd in een 8 - 1 voorsprong. Met name het lengte verschil bij de heren en daarnaast de sterke rebound van RoReKo zorgde voor veel balbezit en een hoog schotrendement. Nadat TFS mondjesmaat wat terug deed gingen de teams met een 9 - 5 de rust in.

Na de pauze een zelfde wedstrijdbeeld. RoReKo dé - klasseerde bij tijd en wijlen TFS en met afstandsschoten en doorloopballen liep de score snel op naar 18 - 8. Met name Marlies Broekert en Peter van de Belt namen in totaal de helft van de productie voor hun rekening. De goed fluitende scheidsrechter Timmerman uit Zwolle had een probleemloze wedstrijd, welke eigenlijk nooit een wedstrijd is geweest. Tien minuten voor tijd kwamen ‘good old’ Jasper Ploeg en aankomend talent Arjen Huising nog voor Nico Broekert en Peter van de Belt, terwijl vijf minuten later een publiekswissel voor Jeske Reuvers (laatste wedstrijd voor eigen publiek) zorgde voor het debuut van Meerthe Kuiper. Daarmee toonde de korfbalvereniging RoReKo dat zij kan bogen op een brede, kwalitatief goede selectie. Na het eindsignaal bij een score van 22 - 13 was het nog even spannend wat de directe concurrent Olympia had gedaan. Hun winst levert helaas geen beslissingswedstrijd voor de korfballers uit De Wijk op, maar toch kijken ze terug op een goed veldseizoen met nog één wedstrijd voor de boeg.

(scores: Marlies Broekert 6, Peter vd Belt 5, Susan Hindriks 4, Jeske Reuvers 2, Mathijs Meurkes 2, Marloes Ham 2, Frank Donker 2)