Roreko 1 - Wez Warber/Wez Fluch 1

Roreko 1 neemt voorschot op titel na winst 22-12 in Leeuwarden. Leeuwarden
– De één a laatste zaalwedstrijd stond alweer op het programma. Om voorsprong op Kinea te houden waren de punten mee nemen naar De Wijk van cruciaal belang. De wedstrijd begon voor Roreko rooskleurig. Met in de aanval Peter van de Belt, Jeroen Huls, Marloes Ham en Rianne Lankhorst en in de verdediging Frank Donker, Matthijs Meurkens, Marlies Broekert en Jeske Reuvers start Roreko de wedstrijd. Na enkele minuten opent Wez Warber/Wez Fluch de score, maar hierna neemt Roreko de touwtjes in handen. Na 20 minuten speeltijd staat Roreko op 1-6 voorsprong door diverse afstandsschoten. 2-6, 3-6 komt de thuisspelende ploeg terug, maar dichterbij komt het niet. In de laatste 5 minuten voor de rust wordt de stand van 4-8 naar 5-11 gebracht.

Na rust pakt Roreko de draad weer op en blijft scoren. Wez Warber/Wez Fluch blijft mee scoren maar maakt het de Wijkers niet moeilijk in het spel. Door gevarieerde en lange aanvallen met een hoog scoringspercentage kan Roreko de controle op de stand houden en zo uitlopen gedurende de wedstrijd. Met 9-17 inmiddels op het score bord en nog bijna een kwartier te spelen wordt Susan Hindriks binnen de lijnen gebracht voor Rianne Lankhorst. Kort gevolgd door Gert Flinkert die Matthijs Meurkens vervangt. Na 9-19, 11-20 wordt uiteindelijk een ruime overwinning geboekt van 12-22. De punten gaan mee naar De Wijk, de missie geslaagd.

Volgende week alweer de laatste wedstrijd van dit seizoen. Tevens wel een belangrijke, Roreko kan hier de promotie naar de derde klas binnen slepen. Komt allen Roreko 1 naar het kampioenschap juichen en aanmoedigen. De wedstrijd Roreko 1 – Moedig Voorwaarts 1 wordt gespeeld in sporthal “De Slenken” om 14.30 uur in De Wijk.

Doelpuntmakers:

Rianne Lankhorst 4x
Jeske Reuvers 4x
Marloes Ham 4x
Matthijs Meurkens 3x (w.o. strafworp Marlies Broekert)
Frank Donker 3x
Peter van de Belt 2x