NKC 4 - Roreko 4

Na de verloren wedstrijd in Beilen, een meer dan geslaagd teamuitje naar de Happy Grill en een pittige training op woensdag verzamelde ONS VIERDE zich nog voor het middaguur bij de sporthal in De Wijk om (op tijd en met alle noodzakelijke attributen in de sporttas) te vertrekken naar het Groningse Marum (waar ene Jan Vos wethouder is). Een perfecte wedstrijd om de goede lijn van vorige week door te trekken, de thuiswedstrijd toonde aan dat beide ploegen aan elkaar gewaagd waren.

Het vakverdelingsexperiment van vorige week van coach Astrid werd niet door iedereen even positief ervaren, dus moest zij wederom puzzelen over een verassende opstelling. Omdat Erik afwezig was en Willie door Het Derde gevraagd was om mee te spelen was er enig denkwerk noodzakelijk om tot het onderstaande te komen:

Aanval: Fenneke, Petra, Gert en René

Verdediging: Angelique, Judith, AJ en Roelof (vorige week nog volledig over het hoofd gezien in het verslag)

Bank: Mariska en Alfons

Voor de frequente lezers van de verslagen van ONS VIERDE zal deze opstelling bekend klinken, ook de spelers konden de verrassing niet ontdekken. Kennelijk zat de verrassing in het feit dat er geen verrassing was!

Als kinderen die teleurgesteld zijn dat ze geen cadeau krijgen voor hun verjaardag begon ONS VIERDE aan de wedstrijd. De eerste aanval eindigde na twee passes over de zijlijn en was dan ook niet gek dat NKC 4 de score wist te openen. Gelukkig had Gert op vrijdag met de selectie mee mogen trainen en zijn schotzuiverheid niet thuisgelaten, met een afstandsschot bracht hij ONS VIERDE op het scorebord. Het “andere vak” was duidelijk opgelucht zijn steunpilaar AJ terug te hebben en wist met mooie aanvallen twee keer te scoren, Roelof liet zijn tegenstander de hakken zien en maakte met een mooie doorloopbal de 1-2 en Angelique scoorde met een schotje van een paar meter afstand haar eerste doelpunt van het seizoen en de 1-3. Na wederom een afstandsschot van Gert besloot NKC een duit in het spreekwoordelijke zakje te doen en twee keer te scoren, zodat de spanning in de wedstrijd terugkeerde. Gedurende het laatste kwartier (Mariska werd ingewisseld voor Petra, die tegen het einde van de wedstrijd, op haar beurt weer de plek van Fenneke innam) van de eerste helft waren het de verdedigende kwaliteiten van ONS VIERDE die de wedstrijd op slot gooiden, ondersteund door doelpunten van AJ (van afstand), René (doorloopbal), Gert (van afstand) en “Red Bull” Judith (schotje). Met een geruststellende 3-8 ruststand op het scorebord volgde een “punten-op-de-i” speech van Gert in de kleedkamer.

Vijf minuten na de hervatting (Roelof maakte plaats voor Alfons) vond NKC 4 het genoeg en maakte het 2 doelpunten vlot achter elkaar en keerde de spanning terug. De, overigens prima leidende, scheidsrechter gaf vervolgens Gert een cadeautje door een strafworp toe te kennen. En omdat cadeaus er zijn om uitgepakt te worden, verzilverde hij dit buitenkansje (5-9). Na een aansluitingstreffer van NKC, zorgden doelpunten van AJ en Gert (2 keer) voor een bevrijdende 6-12 tussenstand. Dat NKC nog twee keer scoorde zal alleen voor de statistiek interessant zijn.

Met twee punten in de sporttas werd de lange terugreis richting De Wijk aangevangen. Overwinningen moeten gevierd worden (zeker als ze door middel van een goede teamprestatie behaald zijn) en derhalve werd een klein drankje genuttigd door de spelers van ONS VIERDE. Omdat ook Roreko 3, 2 en 1 hun respectievelijke wedstrijden wisten te winnen kon het kleine drankje uitgroeien tot een gezellig feestje.

Aanstaande zondag reist ONS VIERDE wederom door half Noord-Nederland naar Hoogkerk om de uitwedstrijd tegen het plaatselijke vierde te spelen.