Roreko 4 - NKC 4

Voor ONS VIERDE stond vandaag een thuiswedstrijd tegen middenmoter NKC 4 op het programma. Na de winst van vorige week waren de verwachtingen hoog gespannen. Het aanvangstijdstip was voor een enkeling wat aan de vroege kant, maar daar had onze coach wel een passende oplossing voor: dan begin je gewoon op de bank. Wat wel een beetje raar was dat ook Judith op de bank moest plaats nemen. Zij was immers deze keer wel erg op tijd, maar goed “de coach beslist”. De andere acht spelers (Erik en Willie waren afwezig) stonden derhalve in de basis:

Aanval: Gert, Ren, Petra en Fenneke

Verdediging: Alfons, Buis, Angelique en Mariska

ONS VIERDE begon goed aan de wedstrijd. Uit de eerste aanval werd meteen gescoord door Gert (afstand). Daarna was het met het rendement uit de vele aanvallen niet best gesteld. Met name de dames hadden het zwaar met de meisjes van de tegenpartij. Zo kon het gebeuren dan NKC een 1-3 voorsprong had opgebouwd zo halverwege de eerste helft. In deze fase greep onze coach in en bracht Judith voor Angelique. Nadat Gert van achter de korf de stand op 2-3 had gebracht hing de gelijkmaker in de lucht. Zo ver kwam het niet want NKC zorgde uit een doorloopbal voor een vakwissel: 2-4. ONS VIERDE had het op dat moment moeilijk. De schoten misten hun doel, een strafworp werd gemist en verdedigend was het soms ook billenknijpen. De vreugde was dan ook ongekend toen Buis uit een schitterende doorloopbal de 3-4 op het scorebord bracht. Dit bleek ook tevens de ruststand.

In de pauze concludeerden we dat we echt wel kans hadden tegen deze tegenstander, maar dat we dan wel minder foutjes moesten maken. Ondanks zijn belangrijke doelpunt moest Roelof plaats maken voor een getergde Appie die de gehele eerste helft op de bank had gezeten.

De tweede helft begon niet best. De eerste twee doelpunten waren van onze tegenstander en iedereen die ONS VIERDE een warm hart toe draagt zag het donker in. Uit een 1-2 met Gert zorgde Ren voor 4-6 en gloorde er weer een sprankje hoop. Het bleek een voorbode van goed kwartiertje, want de andere heren van ONS VIERDE volgden zijn voorbeeld. Appie (doorloopbal), Alfons (afstand) en Gert (afstand) deelden een flinke dreun uit aan onze tegenstander: 7-6. De tegenstander van Appie deed dat tussendoor ook maar dan op een andere, min der geoorloofde manier. Dat had ie beter niet kunnen doen, maar daarover later meer. NKC sputterde nog even wat tegen en bracht de stand weer op 7-7. Toen was het de beurt weer aan Alfons om het publiek weer op de banken te krijgen. Toen Appie uit een zelf verdiende strafworp de stand op 9-7 had gezet leken de punten binnen. Echter het andere vak kon deze fraaie voorsprong geen vervolg geven. Met name Gert had zijn vizier niet meer op scherp staan. Hierdoor kon het gebeuren dat de zwaarbevochten voorsprong als sneeuw voor zon weer verdween: 9-9 met nog 3 minuten te spelen. Gelukkig kregen we het vak met de getergde Appie weer in de aanval en hij was het dan ook die NKC nogmaals pijn deed: 10-9. Ondanks de vele aanwijzingen van Jan en Alleman om de wedstrijd toch vooral rustig uit te spelen waren de laatste 2 minuten heel erg onrustig. NKC zag toch kans om nog een enkele keer gevaarlijk te worden. Een minuut voor tijd mochten ze het zelfs vanaf de stip proberen de gelijkmaker te maken, maar dit buitenkansje was gelukkig niet aan hun besteed. De blijdschap was dan ook groot toen de goed leidende scheidsrechter Jan Bennink floot voor het einde van de wedstrijd.

Volgende week speelt ONS VIERDE wederom thuis, dan tegen Vitesse 4.