Atalanta 3 - RoReKo 2

De opening van het nieuwe korfbalseizoen bracht Roreko 2 naar Apeldoorn. Omdat het coachingsduo Janet en Harry andere verplichting had, was Harold mee als inval coach (of afhaalcoach, hij werd immers onderweg opgepikt).

Op een zonnig sportpark werd natuurlijk eerst "de pot" even gevuld. Zodat wij de komende uitwedstrijden weer verzekerd zijn van ons kopje koffie voor de wedstrijd. De invalcoach heeft in overleg met aanvoerder Nico de volgende opstelling bedacht.

Aanval: Christiaan, Roy, Leonie en Marlies

Verdediging: Nico, Arjen, Rianne en Femke

Gezien het mooie sportweer (± 20 graden met een lekker zonnetje) een schitterende dag voor een leuke wedstrijd.

Roreko heeft vanaf de aanvang van de wedstrijd de meeste kansen. Atalanta zoekt het via een aantal spelers vooral in de fysieke strijd. Ondanks dit overwicht duurt het enige tijd voordat Roreko via Marlies de 0-1 laat aanteken, een slimme omdraaibal. Omdat het scoren bij Rokeko moeizaam ging valt er andere kant natuurlijk het doelpunt. Atalanta komt zelfs op voorsprong (2-1 mocht je de tel al kwijt zijn). Het 2e aanvalsvak heeft veel aanvalstijd door sterk rebount werk van de aanvoerder en goed combinatie spel. Uiteindelijk beloont Femke het harde werken van dit vak met een doelpunt, zodat we weer gelijk staan. Het duurt vervolgens weer enige tijd dat Atalanta, vlak voor rust, weer de voorsprong pakt. Gelukkig wordt dit vrijwel direct weer recht getrokken door een doorloopbal van Marlies. De ruststand wordt zo dus 3-3.

Na rust eigenlijk hetzelfde beeld. Atalanta brengt bij de heren routine in de ploeg om zo het spel var Roreko te ontregelen. Maar hoewel het 3-4 wordt, blijft Roreko de meeste en beste kansen houden. Na 4-4 van Nico, uitstappen bij de korf komt Atalanta nog éénmaal op voorsprong. Met twee doelpunten van afstand (Marlies en Femke) komt Roreko op een 5-6 stand en komt de overwinning binnen bereik. Het wordt nog spannend wanneer Atalatne de stand op 6-6 brengt door een schot van grote afstand. Met nog enkele minuten volgt een spannende slotfase. Gelukkig heeft Roreko het laatste woord. Wanneer zijn tegenstander mis zit bij het afvangen  en hem helemaal vrij laat, scoort Christiaan het laatste doelpunt van de wedstrijd (6-7). Zo zijn de eerste punten van het seizoen binnen. Waar het vandaag moeilijk ging in de afronding is meer dan goed gemaakt met inzet en zeer scherp verdediging. Vol vertrouwen op naar de volgende wedstrijd.