Des 3 - RoReKo 3

Na het verlies van vorige week waren wij vandaag extra gebrand om de overwinning in onze zak te steken. Vol goede moed stapten wij in de auto naar het witte Norg. Helaas waren Ria, Sjanine, Albert-Jan en Willem om diverse redenen verhinderd. Wij traden dan ook met 4 dames en 5 heren aan.
Onze eerste aanval bestond uit Petra, Fenneke, Gert en Erik. Mariska (Women of the Match), Janny, Roelof en Alfons waren de eerste die de bal uit de handen van Des moesten zien te overwinnen. Jan was de eerste man op de bank.
Helaas kwamen onze helden vrij snel achter met 1-0. Ook de 2-0 volgde en dus werd er gewisseld. Mariska scoorde een heel mooi doelpunt, haar eerste, deze werd helaas onterecht afgekeurd. Gelukkig wist het vak Roelof vrij te spelen en hij scoorde het eerste doelpunt aan onze kant. Na een spannende aanval van Des wist RoReKo de bal weer te onder scheppen, en weer kreeg Mariska een mooie kans. “Zoals Jan het zegt, je voelt het of je voelt het niet, en ik voelde het!” was haar commentaar na de wedstrijd, want zoals je waarschijnlijk al verwacht scoorde Mariska weer! Gelukkig werd dit doelpunt wel goed gekeurd. Na een paar mooie ballen van Des, 3-2, 4-2 en 5-2, stond dat zelfde vak weer in de aanval. Deze keer was het de beurt aan Alfons, en ja hoor RAAK! 5-3 werd 6-3 en vlak voor het pauze signaal maakte Gert de afstand iets kleiner, met een 6-4 achterstand gingen we de kleedkamer in.
Na wederom een aantal oppeppende woorden van Astrid begonnen we vol goede moed aan de tweede helft, we hadden nog kansen zat, deze moesten alleen nog benut worden. Helaas kwam Des sterker uit de kleedkamer en vergrootte hun voorsprong naar 8-4. Maar toen kwam Gert weer in de aanval, hij kwam , hij zag en hij overwon met een afstandsschot en een klein kansje verkleinde hij de voorsprong van Des, 8-6. Na de pauze was Jan in het veld gekomen voor Roelof, Dat was een slimme zet, na een doelpunt van Des maakte hij een mooi afstandsschot, 9-7. We kwamen dichter bij, maar helaas scoorde Des weer, 10-7. Binnen een paar seconden zorgde Petra voor een mooi afstandsschot zodat er binnen een minuut weer gewisseld moest worden. Voor de oudere garde van Des ging dit wisselen iets te snel, ze konden het tempo niet meer bijhouden waardoor Alfons het score verloop terug bracht naar 1 punt verschil, 10-9. Wat was het spannend! De toeschouwers hielden geen nagels meer over. Roelof kwam de laatste 5 minuten nog weer in het veld voor Alfons. Des scoorde, maar ook Petra gooide van een mooie afstand haar tweede doelpunt van de dag er in, 11-10. En weer was Des RoReKo voor, 12-10 werd gevolgd door 12-11 uit een kleine kans voor Jan. De laatste minuut was in gegaan, ook de scheidsrechter vond het erg spannend is het vermoeden. Hij gaf geheel onterecht, na toneelspel van een Des heer, in de laatste 30 seconden nog een strafworp. Deze werd benut, waardoor de stand op 13-11 kwam. De laatste seconden mochten niet meer baten voor RoReKo, er werd met 13-11 verloren van de Koploper. Het was een zeer spannende en mooie pot, waarin RoReKo zeker heeft laten zien wat zij kan.
Scores:
Gert 3x