RoReKo 3 - Des (N) 3

RoReKo 3 – Des 3.

Afgelopen zondag moest Roreko 3 om 13.15 uur thuis aantreden tegen Des uit Norg.
Wij waren op voorhand gewaarschuwd tegen het harde spel van Des maar gelukkig viel dat mee.
Omdat Roelof, Willem en Erik niet aanwezig waren maakte wij dit keer gebruik van onze Belgische wisselspeler Edwin.
Als eerste aanval speelden wij met: Gert, Jan, Janny en Mariska, in de verdediging starten Alfons, Edwin, Fenneke en Petra.
Op de bank zaten Albert Jan, Sjanine en Ria.

Des startte goed en maakte gelijk het eerste doelpunt, waarna de stand weer gelijk werd door een afstandschot van Gert. Hierna kwamen wij op voorsprong door een strafworp benut door Alfons. Des maakte hierna al gauw de stand weer gelijk op 2-2 waarna zij ook uitliepen naar 2-5, Edwin maakte van grote afstand de score weer iets dragelijker naar 3-5, na dat Albert Jan die tussendoor voor Gert in de aanval was gekomen er 4-5 van maakte liep Des weer uit naar 4-7. Alfons maakte uit een kleine kans 5-7, voor het rustsignaal kwamen wij niet meer tot scoren maar Des wel zij maakten er 5-10 van met de rust.
In de pauze kregen wij een peptalk van onze coach Astrid, maar helaas heeft dat niet geholpen, want Des ging door waar zij voor de rust mee waren gestopt; scoren.
5-11, hierna maakte Albert Jan uit een doorloopbal er 6-11 van. Na 6-12 maakte Gert van afstand 7-12 tussendoor bleef Des mee scoren 7-13 waarna Janny met een afstandschot er 8-13 van maakte Des score uit een klein kansje 8-14, waarna Gert uit een strafworp er 9-14 van maakte, na 9-15 en 9-16 scoorde Jan uit een strafworp 10-16, Gert maakte de 11-16 uit een kleine kans en de 12-16 uit een strafworp het laatste doelpunt van de wedstrijd was voor Janny zij maakte er 13-16 van.
Het was een leuke wedstrijd waarin Des de betere partij was, komende zondag treden wij in Norg weer tegen Des aan en dan gaan wij proberen van hun te winnen.