"Ons derde" start 2012 met ruime overwinning

Voor Roreko 3, ook wel “ons derde” genoemd, stond er op 8 januari een verre uitwedstrijd tegen Korwi 3 op het programma. Vlak voor vertrek bleek dat één van de vijf dames (Fenneke) ziek te zijn. De overige vier dames kregen het advies van de zes aanwezige heren om toch vooral rustig te blijven in de wedstrijd en niet met hun krachten te smijten. De heren zouden er dan wel een stapje bij doen. Op die voorwaarde en zonder onze vaste coach Astrid vertrokken we om 10:15 uur naar Winschoten.
Na de gebruikelijke gesprekken met onze ex-voorzitter over wie met wie zou kunnen spelen, toverde hij vlak voor aanvang van de wedstrijd een opstelling uit zijn hoge hoed: Roelof en hijzelf zouden starten op de bank. De eerste helft ging qua scoreverloop redelijk gelijk op met “ons derde” in de rol van achtervolger: 1-0, 3-1, 5-4. Zo richting de pauze kregen we meer vat op de tegenstander. Jannie, onze aanvoerder, onderstreepte dit door ons vlak voor het rustsignaal op een geniepige 5-6 voorsprong te zetten. In de kleedkamer heerste er een gevoel dat er vandaag wat te halen viel in een uitwedstrijd, iets wat ons eerder dit zaalseizoen nog niet gelukt was. Bovendien lukte het onze dames in de eerste helft prima om zich vooral rustig te houden.
De tweede helft startte “ons derde” furieus en binnen tien minuten gaf het scorebord al 5-9 aan. Voor Korwi, ook wel “hun derde” genoemd, het signaal om meer ervaring binnen de lijnen te brengen en over te schakelen op achterverdedigen. Dat “ons derde” met dergelijke tactieken prima weet om te gaan bewees “good-old” Buis met drie loepzuivere afstandtreffers uit drie pogingen! Hiermee was het verzet van “hun derde“ gebroken en bij een stand van 6-16 floot een prima leidende scheidsrechter dit sportieve duel af. Deze overwinning werd natuurlijk groots gevierd met een borrel (zie de foto’s elders op de site). Met 2 punten in de tas en een lekker gevoel (iedereen had lekker gespeeld) keerden we met een ongeslagen status (over heel 2012 bekeken dan) weer huiswaarts.

Doelpuntenmakers Roreko:
Buis 4x
Gert 4x
Jan 3x
Jannie 2x
Appie 2x
Petra 1x

De doelpunten konden mede gemaakt worden door het sterke optreden van: Ria, Mariska, Erik en Alfons.