Roreko geen loon naar werken

In een zowel spannend als sportief vier punten duel, maakten de fysiek sterke dames van de bezoekers het verschil. Roreko speelde terug een goede wedstrijd maar zag opnieuw de punten vertrekken uit De Wijk. Het eerste aanvalsvak met Jan Bult, Nico Broekert, Jeske Reuvers en Rianne Lankhorst kwam meteen al niet tot scoren doordat het eerste verdedigingsvak met Peter van de Belt, Jeroen Huls, Liane van Elp en Marlies Broekert in de eerste paar minuten meteen al uit een strafworp en een vrije bal twee scores te verwerken kreeg. Roreko moest de eerste helft continu tegen deze achterstand aan, maar bleef eerst wel mee scoren. De Wijkers waren echter teveel kansen nodig om OKO te verontrusten en scoorden tussen de 18e en 34e minuut helemaal niet. Ruststand 6 – 9. Kort na rust werden Frank Donker voor Nico Broekert en Bianca van Elp voor Rianne Lankhorst ingebracht en kreeg Roreko aanvankelijk meer grip op de tegenstander. Wat resulteerde in de eerste en enige voorsprong voor de thuisclub in de 15e minuut, 13 -12. Hierna haperde de scoringsdrift van de Wijkers opnieuw en bracht OKO de nodige ervaring in de ploeg. Eindstand 15 – 18.

Doelpuntmakers Roreko: Jan Bult 5x (waaronder strafworp Nico Broekert), Liane van Elp 4 x (waaronder strafworp Jeroen Huls), Jeroen Huls en Marlies Broekert 2x, Jeske Reuvers en Peter van de Belt elk eenmaal.