André wint zijn eerste oefenwedstrijd

Afgelopen zondag speelt het tweede een oefenwedstrijd tegen Kios 3. Een geduchte tegenstander, want kampioen geworden in de zaal, dus in de winning mood. Gelukkig werd er pas om 2 uur aangevangen. Zowel de spelers van Kios als van Roreko hadden een gezellige avond op de zaterdag ervoor.

Met enkele supporters (op de fiets, voor hun eigen veiligheid), een zonovergoten kunstgrasveld en twee zeer gemotiveerde teams lijkt niets een spannende wedstrijd in de weg te staan. Dat het tweede wint lijkt logisch, anders was er immers geen verslag (stond ook al in de titerl, ik weet het).

Met hulp van Reimara mag Jasper na 4 minuten aanleggen voor een strafworp en opend zo de score. Ondanks het mooie weer lijkt scoren toch lastig. Het duurt tot minuut 11 dat er 0-2 op het scorebord komt (afstand Jasper). Janique maakt daarna snel 0-3 en het lijkt een makkelijke middag te worden voor het tweede. Echter Kios schrikt ook wakker en maakt 1-3. Via 2 doepunten van Jasper is de rust snel weergekeerd. Het midzomeravond tempo komt er in. Voor rust scoren Peter en Leonie nog 1-6 en 1-7. Op naar de thee!

Na rust benut Rianne T. een vrije bal en gaat Roreko verder waar het voor rust gebleven is. De wedstrijd is wel gespeeld, helemaal als het 1-11 wordt (Jasper, Peter en Jeroen). Kios doet ook nog een kleine duit in het zakje en maakt zowaar twee goals op rij. Liane maakt 3-12. Kios laatste wapenfeit levert 4-12 op, waarna Roreko de wedstrijd mag afmaken. Het slotaccoord is voor Rianne L. Zij brengt de stand op 4-14. Het tweede lijkt dus klaar voor de start van de competitie komend weekend. Jammer alleen dat de eerste wedstrijd pas op 25 april is. Laten we hopen dat het tweede de vorm zolang kan vasthouden!