Roreko 3 - Samen Een 1/2

Het was afgelopen zondag voor ONS DERDE in deze wedstrijd erop of er onder. Bij winst waren beide teams kampioen, bij een gelijkspel of nederlaag was alleen Samen Een kampioen en zou ONS DERDE zeer verdiend tweede worden. Dat Samen Een deze wedstrijd niet onderschat had, bleek wel uit het feit dat er 4 spelers uit het eerste team meededen. Dit is overigens volgens de regels wel toegestaan. Na een goede warming-up begonnen de spelers zeer geconcentreerd en gemotiveerd aan de wedstrijd. Ondertussen stroomden de toeschouwers toe en gingen ze er eens lekker voor staan om ONS DERDE aan te moedigen. Overigens ontbrak onder de toeschouwers onze trainer Jan Arend die uitgerekend op deze dag jarig was. Kon ONS DERDE hem een passend cadeau geven??

Het was Samen Een echter dat op voorsprong kwam, 0-2. Ronald kon direct daarna met een goed schot de stand weer op 1-2 brengen. Hierop had Samen Een weer snel een antwoord en werd het 1-3. Toen begon ons eerste aanvalsvak beter te draaien. Door een afstandschot en een doorloopbal (na goed samenspel) van Gert kwam voor ONS DERDE weer op gelijke hoogte, 3-3. Het bleef spannend, niet alleen voor de spelers maar zeker ook voor de groep toeschouwers, die ondertussen nog groter was geworden. Samen Een trok zich van dat laatste weinig aan en maakten de 3-4. Nu was het weer aan ONS DERDE en door een mooie doorloopbal van Albert-jan werd het weer gelijk. ONS DERDE rook haar kans en ging door. Een afstandschot van Jan S. en een klein kansje van Gert, na een slim passje van de ex-voorzitter, kwam er 6-4 op het scorebord te staan. Samen Een wilde achter niet met een achterstand de kleedkamers in en maakte de stand weer gelijk, 6-6

Na het nuttigen van een overheerlijk kopje thee en een aantal wijze woorden, ging ONS DERDE de tweede helft  in.

Maar het was weer Samen Een die het eerste doelpunt kon maken, 6-7. ONS DERDE ging er voor en creëerden kansen, maar helaas wilden ze er nog niet in. Doordat de verdediging geen steken liet vallen, bleef het spannend en de doelpunten duur. Uiteindelijk (zo’n 10 minuten voor tijd) werd het uit een strafworp van Gert toch weer gelijk, 7-7. Samen Een schoot hierna binnen 5 minuten de kampioensaspiraties van ONS DERDE aan barrels. Met nog 5 minuten op de klok gaf het scorebord 7-9 aan. ONS DERDE knokte tot aan het eindsignaal, maar het doelpunt van Gert kwam te laat, eindstand 8-9 .

Helaas verloren, maar met een mooie spannende wedstrijd is ONS DERDE op  een  zeer verdiende tweede plaats geëindigd. Daarna zijn we met z’n allen aan de derde helft begonnen. ONS DERDE heeft samen met tegenstander Samen Een geproost op hun kampioenschap. Daarna heeft ONS DERDE en haar fans (zij hadden de middag er al voor vrij gehouden) dit veldseizoen in stijl afgesloten.

De volgende personen maakten de doelpunten van de hierboven genoemde spelers mogelijk: Mariska, Ria, Petra, Fenneke, Rosanne, Willy, Sjanine, Erik, René en coach Astrid !!