OKO/BIES _ RoReKo

OKO/BIES – RoReKo

Met Peter van de Belt in de basis voor de naar Australië vertrokken Frank Donker (stage) start Roreko de wedstrijd voortvarend. OKO heeft zijn voorgaande 2 wedstrijden verloren, dus moet hier gewonnen worden door Roreko. Na 3 minuten is het Jan Bult die de score opent.
Hierna komt het probleem wat ook de vorige wedstrijd speelde weer naar voren. Roreko heeft te veel moeite met scoren. OKO profiteert en komt op 1-3. Pas in minuut 22 is het Jeske Reuvers die 3-2 aantekent. Via Rianne Lankhorst en Jasper Ploeg (strafworp Rianne Tijmens) komt Roreko vlak voor rust op 4-5. In de laatste minuut maakt OKO echter nog gelijk.

Na rust blijkt dat beide partijen de korf maar moeilijk kunnen vinden. Nico Broekert is in de ploeg gekomen voor Peter van de Belt (blessure). Tot de 10e minuut wordt er niet gescoord. Dan is het OKO dat weer een voorsprong neemt. Via Jan Bult, een schitterende omdraaibal van Jeroen Huls en een stafworp van Jasper Ploeg (Jeroen Huls) neemt Roreko weer het initiatief (5-7). Via 6-7 wordt het door Jan Bult 6-8 en lijkt Roreko de betere ploeg. Een reactie van Nico Broekert op een gemene overtreding van zijn tegenstander komt hem op rood te staan. (zijn tegenstander had deze ook moeten krijgen, maar werd door de scheidsrechter niet bestraft). Hierdoor komt dit vak met 3 personen te spelen. OKO kan nu naar hartelust aanvallen en vele schoten lossen. Toch duurt het nog tot de 33e minuut dat het gelijk komt.
Een gelukkig schot in de laatste minuut bezorgt OKO uiteindelijk de winst en Roreko met een flinke kater achter. Het creëren van kansen is niet het probleem, echter het afmaken zal beter moeten worden.