Roreko wint 1e wedstrijd

Vorig jaar via een beslissingswedstrijd kampioen geworden, dus vandaag de eerste wedstrijd in de 3e klasse. Tegenstander (combi vereniging) Wêz Warber/Wêz Fluchis eveneens gepromoveerd, dus werd er een gelijkwaardige tegenstander verwacht.

Na een doelpuntloze beginfase is het de thuisploeg die na 8 minuten voor de openings treffer zorgt. Roreko heeft in deze fase van de wedstrijd te veel kansen nodig. Na de 1-1 van Jeske Reuvers, wordt het via Susan Hindriks en Jasper Ploeg wel snel 1-3. Maar ook nu worden vele goed uitgespeelde kansen niet afgerond met een score. Het duurt 10 minuten voordat Frank Donker de 1-4 laat aantekenen. De snelle 2-4 van Wêz Warber/Wêz Fluch en doelpunten van Susan Hindriks en Jasper Ploeg tillen de stand naar 2-6. Vlak voor rust wordt het nog 3-6.

Roreko heeft duidelijk het betere van het spel, maar het scoren blijft moeilijk. Na een score van de tegenstander duurt het 12 minuten totdat Jeroen Huls weer een Roreko score laat noteren. Het verschil is weer 3 en tot 8-11 blijft dit zo (2x Rianne Lankhorst en 2x Jasper Ploeg). Nico Broekert en Rianne Tijmens zijn inmiddels in de ploeg gekomen voor Frank Donker en Liane van Elp. Als het via doelpunten van Jasper Ploeg en Jan Bult 8-13 wordt, lijkt de wedstrijd gespeeld. Echter verslapt Roreko iets terwijl Wêz Warber/Wêz Fluch er juist een schepje bovenop doet. Zo wordt het in de slotfase toch nog spannend en blijft de stand uiteindelijk staan op 13-14 (laatste Roreko score van Susan Hindriks). Zo zijn de eerste punten binnen. Wanneer Roreko de kansen weet af te maken had het niet zo close hoeven worden en waren de verschillen in het spel beter tot uiting gekomen in de uitslag.

Doelpunten makers Roreko:
Jasper Ploeg                5x (w.o. strafworp Liane van Elp)
Susan Hindriks 3x
Rianne Lankhorst         2x