Roreko wint overtuigend van naaste concurrent.

De nog ongeslagen koploper Roreko moest aantreden tegen de nummer 2 van de ranglijst, KC Centrum. Roreko heeft vooraf 8 punten uit 4 wedstrijden, centrum heeft er 6 uit evenzoveel partijen. Het gat kan dus gedicht worden, maar Roreko kan na vandaag ook 4 punten los komen.

In een koude sporthal in Gramsbergen is het Centrum dat de score opent. Via doelpunten van onder andere Jeske Reuvers en Rianne Lankhorst (2x) stelt Roreko echter snel orde op zaken.Via een tussenstand van 1-5 komt Centrum terug naar 3-5. Liane van Elp zorgt met 2 afstandschoten dat Roreko de marge weer vergroot tot 4 verschil. Vervolgens scoren Jan Albert Bult en Jasper Ploeg en wordt het gat zelfs 6 punten (3-9). Dit verschil blijft tot de rust bestaan. Via doelpunten van Rianne Lankhorst, Susan Hindriks en Liane van Elp wordt de ruststand 6-12 bereikt.

Direct na rust pakt Roreko de draad weer op. Jan Albert Bult en Susan Hindriks tillen de stand naar 6-14. Centrum weet het verschil weer te verkleinen naar 6 punten. Waarna via Jan Albert Bult en een score van Centrum halverwege de 2e helft het verschil wederom 6 punten is (9-15). Na meermalen onenigheid met de scheidsrechter, over het gevaarlijke aanvalsspel van Centrum, wordt Gert Flinkert de gele kaart getoond. Roreko laat zich hierdoor niet van de wijs brengen en gaat gewoon door met scoren. Met doelpunten van Frank Donker, Liane van Elp en Susan Hindriks (2x) wordt de stand 9-19. Het slotakkoord is voor Centrum. Waar Roreko jaagt op de 20e , scoren zij nog 2 maal en bepalen de eindstand op 11-19. Roreko behoud dus haar ongeslagen status en zet de concurrentie op 4 punten achterstand.

Doelpuntenmakers Roreko:

Liane van Elp 4x