Situatie korfbalveld Roreko

Hallo allen,

Zoals jullie wellicht gemerkt hebben heeft ons korfbalveld nogal te lijden gehad onder de droogte van afgelopen zomer. En door het trainen en wedstrijden spelen wordt de situatie alleen nog maar erger. Nu het weer regent zien we het gras her en der weer opkomen, echter heeft het tijd nodig om tot een goede grasmat te komen.

Om ons veld te ontzien en om op normale wijze wedstrijden te kunnen spelen zijn wij in overleg gegaan met onze buren, vv Wacker. Zij zijn bereid om ons te helpen en we hebben afgesproken dat wij de jeugdwedstrijden op hun trainingsveld gaan spelen. Zo hopen we het veld voldoende te ontlasten en daarnaast op een veilige manier wedstrijden te kunnen spelen. Een enkele keer wordt hier van afgeweken, dat wordt dan overlegd met de desbetreffende coach. De algehele leiding van de zaterdag is op de hoogte van waar we moeten spelen.

Daarnaast willen we jullie vragen om het “Hoge veld” (direct achter de kantine) dit najaar niet te gebruiken. Zo hopen we dat daar in ieder geval een goede grasmat ontstaat, waar we dan volgend voorjaar weer profijt van hebben.

Tot slot: Wij zijn ondertussen bezig met een structurele oplossing voor dit probleem. Nu de zomers vaker warm zijn is het niet ondenkbaar dat vaker met droogte te maken krijgen. Hiervoor moeten we in overleg met de gemeente. Zodra hier vorderingen zijn, zullen we dat laten weten. Echter voor de korte termijn helpt ons dit niet meer.

Mocht je vragen hebben, dan hoor ik dat graag.

Vriendelijke groet,

Jasper Ploeg