Coronaregels per 6 november 2021

Voor iedereen geldt:

• Bij klachten: blijf thuis en laat je testen bij de GGD. Ook als je al gevaccineerd bent.
  • Bij een positieve test: blijf thuis en vermijd contact met anderen, ook als zij gevaccineerd zijn.
  • 1,5 meter is een veilige afstand. Bescherm jezelf en anderen.
  • Schud geen handen.
  • Was vaak en goed je handen.
  • Hoest en nies in je elleboog.

Corona toegangsbewijs (CTB):

Het corona toegangsbewijs is verplicht (vanaf 6 november) voor alle spelers en toeschouwers vanaf 18 jaar. Dit bewijs (via een QR code op je telefoon of een papieren document) kun je krijgen wanneer:

• Je volledig bent ingeënt met een vaccin tegen corona.
  • Je minder dan een half jaar geleden een corona besmetting hebt doorgemaakt.
  • Je negatief getest bent door de GGD of andere testlocatie. (dit bewijs is 24 uur geldig)

Roreko zal iedereen vanaf 18 jaar die deelneemt aan een wedstrijd, training of als publiek aanwezig is bij een wedstrijd moeten vragen naar een corona toegangsbewijs. Kun je geen geldige toegangsbewijs overleggen, dan mag je niet deelnemen aan of kijken bij de wedstrijden.

De controle op dit bewijs ligt bij de vereniging. En wij vragen dan ook uw medewerking. Op de volgende wijze hopen wij dit zo eenvoudig mogelijk te laten verlopen:

• Tijdens de trainingen is geen publiek toegestaan.
  • Bij halen en brengen voor en na trainingen dienen de ouders buiten de sporthal te blijven.
  • Voor de training van de senioren zal één van de aanwezige bestuursleden iedereen scannen.
  • Tijdens de wedstrijden zal de controle gedaan worden door de haldienst. Wij zullen bij elke wedstrijd tenminste 2 personen indelen, zodat één het scorebord kan bedienen en de ander kan controleren op het CTB (met uw eigen telefoon: https://coronacheck.nl/nl/scanner/ ).
  • Wij controleren alleen de mensen die deelnemen aan of komen kijken bij het korfbal. Personen die naar de sportschool gaan, bezoekers van het Atlas sportcafé en sporters van wedstrijden na die van Roreko vallen buiten onze verantwoording.

Let op: er is een uitzondering voor mensen die functioneel aanwezig moeten zijn en voor vrijwilligers. Zij hoeven geen corona toegangsbewijs te tonen. Denk hierbij aan trainers, coaches, leiders, onderhoudsprofessionals, alle vrijwilligers (zoals de haldienst). Dit geldt niet voor ouders die meerijden naar uitwedstrijden, zij moeten bij binnen locaties wel een corona toegangsbewijs tonen.

Wij begrijpen dat er verschillende meningen zijn rondom dit thema. Roreko wil benadrukken dat wij elke mening respecteren. Wij zullen ons echter wel aan de maatregelen moeten houden en kunnen hierop geen uitzonderingen maken. Wij willen iedereen vragen om geen discussie aan te gaan met diegene die de toegang controleert.

Corona check scan app: https://coronacheck.nl/nl/scanner/

Voor vragen kijk op https://nocnsf.nl/wat-doet-nocnsf/sport-en-maatschappij/coronavirus-en-sport-veelgestelde-vragen

of Bel/mail/app met Jasper Ploeg, voorzitter.

Email adres: jjploeg@yahoo.com

Tel.: 06-19538149