Protocol trainingen

Vanaf heden mag er weer getraind worden door al onze teams. Dit is natuurlijk mooi, maar houdt wel in dat er aan een aantal regels moet worden voldaan. Hieronder zijn deze kort uiteengezet. Bij twijfel geldt te allen tijde het Protocol opgesteld door het VDG (Vereniging van Drentse Gemeenten).

Algemeen:

• Alle overheidsregels, de richtlijnen van het RIVM, t.a.v. corona blijven van kracht op onze sportvelden.
  • Het sportprotocol van de gemeente, het KNKV en richtlijnen NOC/NSF zijn van toepassing.
  • D-E-F teams mogen volledig trainen, enkel 1,5mtr afstand houden van de trainer.
  • Senioren en A-B-C teams mogen beperkt trainen. Hier geldt dat iedereen (dus spelers en trainers) tenminste 1,5mtr afstand van elkaar moet houden. Zowel voor, na als tijdens de training.
  • Er zijn alleen spelers, trainers en toezichthouders aanwezig op ons complex.
  • Er is 1 toezichthouder, herkenbaar aan het oranje hesje, aanwezig. Aanwijzingen van deze toezichthouder moeten worden opgevolgd.
  • Alleen activiteiten onder begeleiding van trainers.
  • Verkouden, hoesten, koorts: kom niet. Geldt ook indien één van je familieleden deze verschijnselen heeft.
  • Kleedkamers en kantine zijn gesloten.
  • Toiletten zijn beschikbaar indien nodig, maar: ga voor de training thuis naar het toilet.

Aankomst en vertrek:

• Kom zoveel mogelijk, alleen, op de fiets. Stallen op 1,5mtr afstand van elkaar.
  • Halen en brengen met de auto: De ouder blijft in de auto, zet de speler af en vertrekt weer.
  • Spelers en trainers al omgekleed in trainingstenue aankomen, eigen bidon met water meenemen.
  • Bij voorkeur 5 minuten, maar zeker niet eerder dan maximaal 10 minuten, voor trainingstijd aanwezig zijn. Direct na de training weer vertrekken.
  • Bij binnenkomst staat een tafel met desinfecterende gel, handen ontsmetten, naast het trainingsveld staat ook een tafel met desinfecterende gel, handen ontsmetten bij vertrek.

Trainingen en materialen:

• Hou je exact aan de toegewezen velden en tijden, deze worden via je trainer doorgegeven.
  • Materiaal berging met maximaal 1 persoon tegelijk betreden. trainingsmateriaal na afloop reinigen met desinfecterende schoonmaakmiddel, staat op het terras aan de achterzijde van de kantine.
  • Na afloop mogen voetplaten, palen en korven blijven staan, ballen en klein materiaal in het bergingshok.
  • D-E-F mag onbeperkt trainings- en partijvormen spelen, trainers houden wel 1,5mtr. afstand.
  • Senioren, A-B-C ten alle tijden 1,5 meter ruimte onderling, geen partijvormen, 1-1 of rebound duels.

• Voor vragen: Voorzitter, Jasper Ploeg: 06-19538149.

Protocol gemeente de Wolden

Protocol KNKV