Roreko 1 - Olympia (T) 1

Voor Roreko waren de belangen groot in de vierde thuiswedstrijd van het seizoen. Door de tegenvallende resultaten in de voorgaande wedstrijden was de wedstrijd tegen Olympia (T) een ‘vier-puntenduel’ om niet in de gevarenzone terecht te komen. Coach Henk Huising stuurde Marloes, Meerthe, Jasper en Nico de eerste aanval in en verwees Iris, Leonie, Chris en Frank naar de eerste verdediging. Susan begon op de bank, net als Peter. Laatstgenoemde verving Gert die afwezig was met een hoofdblessure, opgelopen in de vorige wedstrijd tegen TFS.

Beide ploegen maakten er een mooie, sportieve wedstrijd van. Een ogenschijnlijk beter spelend Roreko bleef de hele eerste helft aan de goede kant van de score. Meerdere malen werd een voorsprong van 2 punten gepakt: 3-1 en 6-4. Even zo vaak slaagde Olympia erin om de schade te herstellen. Bij het rustsignaal gaf het scorebord dan ook een 7-7 tussenstand aan.

In de tweede helft slaagde Roreko er beter in om het veldoverwicht ook in de score uit te drukken. Met Susan op de plek van Meerthe liep Roreko via 15-10 en 17-12 gestaag weg bij de tegenstander. Doordat de scherpte in de laatste minuten wat wegzakte bij Roreko en Olympia niet opgaf, konden de bezoekers de stand een dragelijker aanzien geven. De prima leidende scheidsrechter Timmerman floot af bij een 18-16 eindstand. Met deze overwinning heeft Roreko de aansluiting bij de middenmoot weer gevonden.

Doelpuntenmakers Roreko:

Marloes               4