Roreko – Leeuwarden (20-9)

Roreko begon de competitie met een thuiswedstrijd tegen k.v. Leeuwarden met coach Henk Huising op de bank. Hij stuurde Leonie, Marloes, Jasper en Gert de eerste aanval in en Meerthe, Susan, Chris en Frank de eerste verdediging in. Iris en Peter (als vervanger van Nico) namen plaats op de reservebank. Een flitsende start bezorgde Roreko na 5 minuten een 3-0 voorsprong. Hoewel het verschil in de eerste helft een aantal keren terugliep tot 2 punten gingen de partijen met een verschil van 4 de rust in: 11-7.

Na rust nam Iris de plaats in van Meerthe en leek een treffer van Leeuwarden de spanning in de wedstrijd wat terug te brengen. Nadat Roreko, na diverse aanvallen en een gemiste strafworp aan Leeuwarden-zijde, de stand toch weer op 4 bracht (12-8) was het verzet gebroken. Tegenover de 8 goals van de thuisclub stond in het verloop van de tweede helft nog maar 1 goal van Leeuwarden, eindstand 20-9. Scheidsrechter Roel Jalvingh liet een prima indruk achter.

Doelpuntenmakers Roreko:

Leonie    5

Marloes  3

Susan     3

Frank     3

Jasper    3  (w.o. strafworpen van Marloes/Gert)

Iris         1

Chris      1